۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۸۸۳۸۴
مدیر حوزه های علمیه در گفت و گو با رسا:

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و روحانیان منشور جامع حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، استقبال طلاب و روحانیان از دیدار با رهبر معظم انقلاب را بسیار باشکوه و خارج از تصور دانست و راهکارها و بیانات ایشان در این دیدار را منشور جامع حوزه های علمیه عنوان کرد.
آيت الله مرتضي مقتدايي
آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ملاقات و دیدار طلاب و روحانیان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: استقبال باشکوه حوزویان، طلاب، علما، روحانیان و اساتید حوزه علمیه قم از مقام معظم رهبری بی سابقه و خارج از تصور و پیش بینی ها بود.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دیدار پرشور از جمیع جهات فوق العاده بود و خوشبختانه افزون بر شبستان امام خمینی(ره)، صحن های حرم مطهر، شبستان های منتهی به شبستان امام خمینی و مسجد اعظم مملو از طلاب و روحانیانی بود که مشتاقانه به دیدار رهبر انقلاب شتافته بودند و به بیانات ایشان گوش فرا دادند.

وی ادامه داد: با این وجود بسیاری از طلاب، روحانیان و اساتید حوزه موفق به دیدار و استماع سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نشدند و پشت درهای بسته بیرون مانده بودند.

آیت الله مقتدایی، با توصیف حال و هوای حاکم بر جلسه دیدار طلاب و روحانیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمعیت حاضر در جلسه بسیار فوق العاده بود و همه عاشق شنیدن بیانات مقام معظم رهبری بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانات مقام معظم رهبری را منشور جامع حوزه های علمیه عنوان و تصریح کرد: مطالبی که مقام معظم رهبری در این دیدار مهم مطرح کردند از همه جهات جامع و کامل بود و می توان این رهنمودها و بیانات را منشور جامع حرکت حوزه های علمیه دانست.

وی اظهار داشت: از این بیانات می توان در طول سال های آینده برای پیشبرد برنامه های حوزه های علمیه استفاده کرد و راهکارهای رهبر انقلاب را در دستور کار قرار داد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف به ایراد سخن پرداختند و از نظر علمی مطالبی که لازم بود را تبیین کردند، همچنین ایشان اشکالاتی که از ناحیه دشمنان و بدخواهان حوزه و نظام مطرح می شد را به بهترین شکل پاسخ دادند.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار صمیمی و پرشور مطالبی را که قبلا راجع به تحول در حوزه های علمیه مطرح کرده بودند را تکمیل کردند و امیدواریم راهگشایی ها و راهکارهایی که در بیانات و رهنمودهای ایشان بود در آینده بتوان به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: مقام معظم رهبری همچنین راجع به مساله تشویق و تقدیر از طلاب و اساتید و همچنین ضرورت وجود حوزه های علمیه خواهران نکات مهمی را ایراد کردند که می تواند بسیار مهم باشد.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: باید روی فرمایشات مقام معظم رهبری کار شود و ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گیرد در این صورت قطعا این مساله باعث تحول، عزت، عظمت و بالندگی حوزه های علمیه در آینده خواهد شد. /924/ت301/ج

ارسال نظرات