۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۸۳۲۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

وجود رهبری آگاه و هوشیار، مهم ترین عامل سربلندی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان به نقش بی بدیل رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که وجود رهبری یک امتیازی برای تشیع است، تصریح کرد: مهم ترین عامل عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود رهبری آگاه و هوشیار در رأس انقلاب است.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جایگاه و فلسفه امامت، گفت: فلسفه امامت در نگاه و مکتب تشیع یک فلسفه بالاتر و والاتر از چیزی است که امروز در ذهن جامعه ما وجود دارد.

وی افتخار جامعه تشییع را به امامت و نگاهی که به مسأله رهبری دارد، خواند و افزود: این نگاه، نگاهی بی نظیر و بی بدیل است و همه چیزی که برای مدیریت و جوامع مدنظر است لحاظ و دیده شده است.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مسائلی که در مکتب تشیع وجود دارد این است که آن کسی که می خواهد امامت و رهبری جامعه را در دست بگیرد باید انسانی کامل و برتر باشد.

وی نقش رهبری را مهم خواند و با بیان این که وجود رهبری یک امتیازی برای تشیع است، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین عوامل عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود رهبری آگاه و هوشیار در رأس انقلاب است.

امام جمعه گرگان با بیان این که یکی از مهم ترین کارهای فرهنگی که باید در جامعه ما صورت گیرد، مسأله امامت است، خاطرنشان کرد: مسأله امامت این است که تا حدی زندگی همه ائمه همچون تابلویی زنده در مقابل چشم ما قرار داشته باشد و باید به سمت این ارزش ها برویم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فلسفه امامت، گفت: اگر بتوانیم در جامعه امروز کاری صورت گیرد که امامت در جامعه جا بیفتد و مردم را با زندگی و اخلاق و روش ائمه و پیامبر و همه مسئولین نزدیک شوند، این بهترین کار است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که در استان گاهی کارهای فرهنگی پر هزینه و موازی انجام می شود، افزود: کارهای فرهنگی یعنی شناخت نیازهای انسان در شرایط و زمان و اینکه امروز مردم چه می خواهند.

وی با اشاره به نصب بنرهای متعدد در خیابان ها برای اطلاع رسانی، گفت: این کارها مردم را مشمئز می کند و اطلاع رسانی هم باید حد و اندازه ای دارد و نباید مردم را مشمئز کرد.

آیت الله نورمفیدی گفت: در کارهای فرهنگی با این بودجه های در نظر گرفته شده باید در شورای فرهنگ عمومی و مجموعه های دیگر جهت داده شود و نگذاریم این پول ها دور ریخته شود.

معاون برنامه ریزی استانداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به تغییر رویکرد دولت در بودجه فرهنگی گفت: در کارگروه فرهنگ و هنر سفر سوم رییس جمهور و هیئت دولت به استان 200 میلیارد تومان بودجه در بخش های تملک، جاری، تربیت بدنی و بخش های مختلف تصویب شد.

رضا غلامی، معاون برنامه ریزی استانداری گلستان افزود: این بودجه در مدت پنج سال به استان اختصاص می یابد و قابل تقسیم بوده که ابعاد گسترده ای را پوشش می دهد و نیاز به برنامه ریزی منسجم برای استفاده از این بسته فرهنگی است./950/پ202/الف
ارسال نظرات