۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۸۸۱۹۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

استقبال باشکوه حوزویان و مردم از رهبری، صحنه های بی نظیری را در تاریخ قم ثبت کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به استقبال حماسی و باشکوه حوزویان و مردم قم از مقام معظم رهبری، ‌این حضور را عامل ثبت خلق صحنه هایی تاریخی و بی نظیر در این شهر مذهبی دانست.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استقبال اقشار مختلف مردم، حوزویان، علما و روحانیان از مقام معظم رهبری در سفر به شهر مقدس قم را بسیار کم نظیر و باشکوه توصیف کرد.

وی با بیان اینکه استقبال بی نظیر مردم و عموم حوزویان از جمله طلاب، روحانیان و علما و بزرگان از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، صحنه های بی نظیری را در تاریخ شهر قم خلق کرد ابراز داشت: اظهار عشق و اردات مردم به ولی فقیه و مقام معظم رهبری بسیار بی نظیر بود و بسیاری از مردم و طلاب و روحانیان با دیدن ایشان اشک شوق می ریختند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ با وجود اینکه مسیر استقبال از مقام معظم رهبری از میدان جهاد قرار داده شده بود،‌ اما مردم قم از کیلومترها قبل از این مسیر در خیابان ها حضور یافته بودند و در انتظار رهبر عزیز خود اشک شوق می ریختند که حتی دوربین های رسانه ملی و سایر رسانه ها نیز نتوانست این صحنه ها را شکار کند.

وی ادامه داد: حضور نسل جوان نیز در مراسم استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ بود و آنها به خوبی نشان دادند که در مسیر ولایت و رهبری حاضر هستند هر کاری را انجام دهند.

این عضو جامعه مدرسین، با اشاره به استقبال بزرگان، علما و فضلای حوزه از مقام معظم رهبری گفت:‌ جمع علما و بزرگان حوزه علمیه قم در استقبال از رهبر انقلاب که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی بسیار خوب و پرشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: در این جلسه باشکوه که در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد و شکوه خاصی داشت شخصیت های بزرگ علمی و‌ معنوی روحانیت شرکت و ساعت ها در انتظار قدوم مبارک ایشان بودند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مجموع استقبال مردم،‌ حوزویان و علما از مقام معظم رهبری بسیار پرشور بود و این موضوع عشق مردم و حوزویان را به ولایت و رهبری نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه سخنان خود جدایی دین از سیاست و روحانیت را از جمله نقشه های استکباری و استعماری دشمنان عنوان کرد و با بیان اینکه اسلام با روحانیت و سیاست عجین است ادامه داد: دشمنان با درک این مساله، محور معارضه خود را ولی فقیه قرار دادند و می خواستند بگویند که لزومی ندارد یک فرد روحانی در راس نظام قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: آنها کمی که جلوتر آمدند گفتند روحانیان برای حفظ شان و موقعیت خود نباید در مناصب و پست ها قرار گیرند،‌ اخیرا نیز با توجه به اینکه احساس کردند اگر روحانیت در صحنه باشند،‌ بصیرت و معرفت مردم ارتقا می یابد و آنها نمی توانند نقشه های خود را عملی سازند، تلاش می کنند که مردم را به روحانیت بدبین کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اینها می خواهند اسلام را به نحوی که خودشان می خواهند ترویج و تبیین کنند، اما با وجود روحانیان آگاه و بیدار و مردمانی هوشیار آنها طرفی نخواهند بست و این علمای دین هستند که می توانند جلوی انحرافات را بگیرند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات