۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۷۷۸۵
محقق حوزه علمیه قم:

مراجعه به منابع اصیل در پژوهش حوزوی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی با بیان اینکه امروز شبهات علیه اسلام در سطح بین الملل مطرح است، خواستار سوق یافتن پژوهش‌های حوزوی به پرسش های دینی شد.
پژوهش در حوزه


حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور، نویسنده بیش از هفتاد کتاب دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: پژوهشگران در انجام تحقیق باید حوصله به خرج دهند و از عجله خودداری کنند.

وی بیان داشت: در طول این سالها، نرم افزارهای بسیار مناسبی از متون و منابع اسلامی گردآوری شده است اما محققان نباید به آن اکتفا کنند بلکه باید به منابع اصلی برای تطبیق مراجعه کنند.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: مراجعه به منابع اول در جایی که مولف قصد بر تقطیع متن داشته لازم است و چه بسا گوشه ای متن که مورد نقد و ارزیابی نویسنده در کتاب آمده، به عنوان سخن نویسنده نقل شده باشد.

این نویسنده کتب تاریخی اظهار داشت: من تحقیق را بیش از چهار سال است که شروع کرده‌ام و در آن دوران نه استاد مشاوری بود و نه امکاناتی، حتی من منابع اصلی را در دسترس نداشتم.

وی بیان داشت: امروز نیازهای جهان اسلام زیاد است و طلابی که مطمئن هستند می توانند خلائی را پر کنند، تکلیف دارند که با تمام توان تحصیل و پژوهش را دنبال کنند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز در سطح بین الملل با شبهات فراوانی روبرو هستیم و سایت ها و شبکه های ماهواره ای به شبهه پراکنی می پردازند، اظهار داشت: تکلیف روحانیت در مقطع فعلی سنگین تر و حساس تر شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: طلاب باید در سال های اول با قوت تمام درس بخوانند و پایه علمی خود را محکم کنند تا بتوانند در سال های بعد در زمینه پژوهش بدرخشند.

وی گفت: طلاب باید توجه داشته باشند که با پژوهش مشکلی از مشکلات را حل کنند و با اخلاص و پشتکار و مشاوره با صاحبان خرد، در راه احیای تفکر اصیل اسلامی بکوشند. /909/ پ202/ع

ارسال نظرات