۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۷۶۷۷
آیت الله نورمفیدی:

فتوای رهبر معظم انقلاب همچون موجی در جهان اسلام خروشید

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به این که فتوای شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حرام بودن توهین به شخصیت‌های اسلامی مورد احترام اهل سنت همچون موجی در جهان اسلام خروشید، گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید سپاسگزار فتوای وحدت آفرین و تاریخی مقام معظم رهبری باشند.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر روز گذشته در نشست هم اندیشی مدیران، مدرسین و رابطین حوزه های علمیه اهل سنت استان های گلستان و گیلان که در گرگان برگزار شد، با اشاره به این که فتوای شجاعانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر حرام بودن توهین به شخصیت‌های اسلامی مورد احترام اهل سنت همچون موجی در جهان اسلام خروشید، گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید سپاسگزار فتوای وحدت آفرین و تاریخی مقام معظم رهبری باشند. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در گسترش دین اسلام گفت: مدارس دینی و حوزه‌های علمیه مهم‌ترین و با عظمت‌ترین خدمات را برای دنیای اسلام انجام داده‌اند و میراث گران بهای اسلام و قرآن را پرورش داده‌اند.

آیت‌الله نورمفیدی، اظهار داشت: هما‌ن‌طور که حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ با شرایط زمان خود همگام بوده‌اند، در شرایط کنونی نیز باید به علم روز مجهز باشند.

وی با اشاره به این که همواره در طول زمان‌های مختلف شبهاتی در دین به وجود آمده است، افزود: فلاسفه و علما برای پاسخ دادن به هر گونه شبهه در دین حتی جان خود را به خطر انداختند تا بتوانند دامان اسلام را از هرگونه آفتی پاک نگه دارند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در جهان امروز شبهه علیه دین مبین اسلام با اشکال دیگری همچون اومانیست یا انسان محوری بروز کرده است که در این اندیشه اصل و ریشه دین مورد تردید واقع شده است. 

وی این میراث گران بها و ارزشمند را قرآن و نسبت رسول خدا دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه ضمن نگه داشتن آن، این میراث را پرورش و انتشار دادند که بعد از 1440 سال از بعثت حضرت محمد (ص) این میراث هنوز در حوزه ها وجود دارد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در شرایط مختلف حرف ها و سخنان زیادی پیرامون اسلام و دین زده شد، اما علما و بزرگان حوزه های علیمه بودند که با کتاب های کلامی خود در آن زمان که برخی از آنان نیز برای این زمان نیز لازم است‌ در برابر آن هجمه ها ایستادگی کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این خصوص باید همه متدیان عالم از شیعه و سنی حتی یهودی و مسیحی بنشینند و در این خصوص تصمیم گیری کرده و در برابر این هجمه ایستادگی کنند.

امام جمعه گرگان با بیان اینک ه این میدان یک میدان جنگ است و در آن از توپ و تانک خبری نیست، اظهار کرد: این یک جنگ نامرئی است و باید در برابر آن بایستیم، زیرا نفوذ این دیدگاه و حرف ها از نفوذ تفنگ و توپ و تانک بر وجود بشریت و انسان ها خطرناک تر است.

وی گفت: جهان اسلام همیشه به تربیت عالمانی همچون آیت الله مطهری نیاز دارد تا بتوانند مسائل موجود را مورد بررسی قرار دهند و در عین حال بتوانند استقلال حوزه‌ها را نیز حفظ کنند.

آیت الله نورمفیدی افزود: حوزه های شیعه نیز مدت ها قبل حرکت کرده اند، بطوری که در حوزه علمیه قم از زمان تاسیس و دوره آیت الله یزدی و آیت الله بروجردی در برابر این جنگ ایستادگی شده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات