۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۸۷۶۴۷
آیت الله مصباح یزدی:

دشمنان نقشه های عظیم تری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی کشیده اند

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور گفت: چه کسی تصور می کرد چنین فتنه ای در کشور رخ دهد که عده ای قصد داشتند به دست کسانی که سال ها مسئول نظام بودند اصل انقلاب و اسلام را از بین ببرند.
ديدار مشاور رييس جمهور با آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم ظهر پنج شنبه در درس اخلاق خود که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به وضعیت سخت و دشوار روحانیت قبل از پیروزی انقلاب تصریح کرد: قبل از انقلاب به روحانی به چشم تحقیر نگاه می کردند و کسی تصور نمی کرد روزی در راس یک کشور 70 میلیونی یک روحانی قرار گیرد و افزون بر این، همه نیز به او عشق بورزند.

وی تاکید کرد: مخصوصا این نعمت در فتنه های اخیر که مقام معظم رهبری نقش اعجاز گونه ای را در رساندن کشتی طوفانی به ساحل سلامت ایفا کردند بیشتر نمایان شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم رسالت حوزویان را در عصر کنونی بسیار سنگین توصیف و تصریح کرد: ما در شرایط کنونی با توجه به قابلیت های اسلام وظیفه حساسی را عهده دار هستیم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: به شکرانه نعمت های الهی و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین انگیزه الهی مردم فرصت های بسیاری برای ما پیش آمده است و باید وظیفه خود را برای تحقق اهداف اسلام ایفا کنیم و شرط لازم آن نیز داشتن همت بلند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عدم توجه به منافع شخصی زودگذر ، تلاش برای تحقق اهداف اسلام و داشتن همت را برای طلاب ضروری دانست و گفت: امروز توقع از حوزه های علمیه بیش از دانشگاه ها است و با وجود کمبود امکانات ما باید همت خود را بیشتر کنیم، البته رفع نیازهای مادی نیز مهم است اما نباید آن را هدف قرار داد.

وی با بیان اینکه درس خواندن ما نمی تواند هدف باشد یادآور شد: ما باید در راستای اهداف خود همتی بلند داشته باشیم و در این راه کار را جهادی فرض کنیم و نباید به عنوان شغل و سرگرمی به آن نگاه کرد.

این محقق برجسته جهان اسلام خاطر نشان کرد: ما باید با نگاهی به دوران طلبگی بنگریم که زمان جنگ به حضور در جبهه ها نگریسته می شد، در این دوران دشمن برای از بین بردن نظام حمله کرد اما امروز دشمن حمله کرده است تا کیان و اساس اسلام را از بین ببرد.

وی با اشاره به حوادث و فتنه سال گذشته افزود: این جنگ هزاران بار از آن جنگ مهمتر است، چه کسی تصور می کرد چنین فتنه ای در کشور رخ دهد که عده ای می خواستند اصل نظام و اسلام را از بین ببرند آن هم به دست کسانی که سال ها مسئول نظام بودند.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: از این جا باید حدس بزنیم که نقشه های عظیم تری برای ضربه زدن به نظام کشیده شده است و به دست کسانی این نقشه ها اجرا خواهد شد که ما آنها را تقدیس می کنیم.

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان توصیه هایی به طلاب خاطر نشان کرد: توسل به وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج) برای طلاب امری ضروری است و ما باید باور کنیم که نوکر ایشان هستیم، اگر ما برای وجود مقدس و نازنین این بزرگوار کار کنیم و درس بخوانیم او هرگز ما را رها نخواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری نگرش جهادی را شرط موفقیت طلاب دانست و بیان داشت: اگر با این دید به این جهاد نگاه کنیم تمام مشکلات برای ما آسان می شود و برای پیروزی در این جهاد باید این روحیه را در خود تقویت کرده و خود را برای هر سختی و مشقتی آماده کنیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات