۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۸۷۲۸۱
حجت‌الاسلام ذوعلم:

سفر مقام معظم رهبری به قم، نقطه عطفی در روند حرکتی حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش، سفر مقام معظم رهبری به قم را نقطه عطفی در روند روبه رشد حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: برکات و دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان قم، تنها منحصر در حوزه های علمیه نخواهد بود، بلکه کل نظام از برکات آن بهره مند خواهند شد.
حجت الاسلام علي ذوعلم
حجت‌الاسلام علی ذوعلم مشاور وزیر آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم در حوزه های علمیه برکات دوسویه و چندجانبه ای را به دنبال خواهد داشت.

وی ابراز داشت: حوزه های علمیه همواره منشا تحولات شگرفی بوده اند و در هر کجا که حوزه های علمیه با انسجام و توانمندی بیشتری وارد عرصه شده اند ما شاهد جهت گیری ها و تحولات اساسی و قابل قبول تری بوده ایم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با بیان اینکه ارتباط عمیقی بین نظام و حوزه های علمیه وجود دارد تصریح کرد: رهبر عزیز انقلاب اسلامی به عنوان فرزند حوزه های علمیه، سکاندار انقلاب و نقطه وصل اساسی و مهم و تاثیرگذار در پیوند نظام اجتماعی و سیاسی با حوزه های علمیه هستند.

وی تصریح کرد: حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در قم و در جمع حوزویان، از سویی توجه مجموعه نظام به جایگاه و اهمیت حوزه های علمیه را جلب می کند و از سویی دیگر حوزه را متوجه رسالت های اساسی خود می سازد.

حجت الاسلام ذوعلم، با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به قم نقطه عطفی در روند حرکتی حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم خواهد بود ابراز داشت: بحمدلله در پرتو نظام ولایی و دینی، حوزه های علمیه از شکوفایی بسیار بالایی برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: برکات و دستاوردهای مقام معظم رهبری به استان قم، تنها منحصر در حوزه های علمیه نخواهد بود، بلکه کل نظام از برکات آن بهره خواهد گرفت و توجه جامعه مسلمانان را متوجه نقطه کانونی حوزه خواهد ساخت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: امیدواریم این سفر بتواند دغدغه شخصیت هایی همچون امام راحل و شهیدان بهشتی و مطهری را پی بگیرد و حوزه را در جهت پاسخگویی به نیازهای جدید کمک کند.

وی با بیان اینکه رهنمودها و راهکارهایی که حضرت آیت الله خامنه ای در سفر به استان قم، ارائه خواهند کرد در عرصه های مختلف علمی و معنوی اثرگذار خواهد بود ابراز داشت: مجموعه حوزه علمیه نیز کاملا آماده چنین استفاده ای از وجود با برکت مقام معظم رهبری هستند و همه مشتاق و بیقرار دیدار با رهبر انقلاب می باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اقدامات حوزه برای پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری بیان داشت: در این راستا تلاش ها و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، اما هنوز تا رسیدن به انتظارات مقام معظم رهبری و نیازهای موجود فاصله بسیار است.

حوزه های علمیه نیازمند نگاه راهبردی و تحولی در عرصه های مختلف است

وی حوزه های علمیه را نیازمند نگاه راهبردی و تحولی در عرصه های مختلف و ترسیم چشم انداز بلند مدت دانست و خاطرنشان کرد: ما برای یک حرکت تحولی در حوزه های علمیه به شجاعت علمی و مدیریتی و شجاعت همراه با خطرپذیری نیاز داریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بسیاری از ایده های بسیار ناب و خوب در حوزه های علمیه مطرح می شود، اما اگر در مقام عمل به آن خطرپذیر نباشیم این ایده ها جامه عمل به خود نخواهد دید.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیان داشت: امروز هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی در سطوح و لایه های مختلف حوزه های علمیه به توسعه و غنی سازی در ابعاد علمی و پژوهشی، منابع انسانی و سخت افزاری نیاز داریم و هرچند در این راستا تلاش هایی انجام شده، اما هنوز تا سطح توقعات فاصله بسیار زیاد است.

وی افزود: امیدواریم سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، در عین حال که باعث خودانگیختگی و تقویت انگیزه های طلاب و روحانیان می شود، قطعا راهبردها و تحلیل های معظم له در این راستا برای روحانیت و حوزه های علمیه مفید و مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام ذوعلم تصریح کرد: البته نقش مقام معظم رهبری در این راستا هدایت و راهبری است و اگر لایه های مدیریتی مراکز علمی، شخصیت ها و مؤسسات، مدرسین علما و مراجع با هم ترکیب شوند می توانیم امیدوار باشیم که راهبردهای معظم له سریعتر و عمیق تر دنبال شود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات