۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۸۷۲۸۰
امام جمعه کازرون:

نفس مسیحایی رهبر انقلاب روحیه امید و تلاش بیشتر را در حوزه‌های علمیه خواهد دمید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با بیان اینکه نفس مسیحایی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان رهبر نظام و مرجع تقلید روحیه امید و تلاش بیشتر را در حوزه های علمیه و حوزویان خواهد دمید، سفر ایشان به شهر مقدس قم را استثنایی و دربردارنده برکات و دستاوردهای فراوان دانست.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم عنایت و توجه ای ویژه دارند و ویژگی های منحصر بفرد این شهر فرهنگی و مذهبی، باعث شده است که سفر ایشان به این شهر از شاخص ها و برجستگی های ممتازی برخوردار باشد.

وی ابراز داشت: حضور مقام معظم رهبری برای چندمین بار در شهر مقدس قم نشانگر توجه ایشان به این شهر به عنوان ولی فقیه نظام است و حضور گرم مردم نیز حاکی از ارادت مردم، علما، مراجع و روحانیت نسبت به مقام شامخ مرجعیت است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به قم از جهات مختلف فوق العاده حائز اهمیت است تصریح کرد: این سفر می تواند در سرنوشت انقلاب اسلامی و کشور نیز تاثیر داشته باشد و توطئه های بسیاری از دشمنان نظام را خنثی کند و دوستداران نظام و ولایت فقیه را بیش از پیش امیدوار سازد.

وی با تاکید بر اینکه برکات سفر مقام معظم رهبری برای استان قم و حوزه های علمیه بسیار زیاد خواهد بود تصریح کرد: مطالباتی که رهبر انقلاب از حوزه دارند و با توجه به اشراف کاملی که ایشان نسبت به مسائل حوزه های علمیه دارند، رهنمودها و نظرات شان می تواند باعث ایجاد تحول بیشتر در حوزه گردد.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به قم در شکوفایی حوزه های علمیه و آینده آن نقش و تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت گفت: نفس مسیحایی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان رهبر نظام و مرجع تقلید روحیه امید و تلاش بیشتر را در حوزه های علمیه و حوزویان خواهد دمید.

استاد حوزه علمیه در خصوص شیطنت برخی سایت های مخالف در خصوص سفر رهبری به قم و تلاش آنها برای القای اختلاف بین نظام و مرجعیت و رهبری بیان داشت: از دشمنان توقعی بیش از این نیست، آنها از هر مساله ای که باعث تقویت نظام، رهبری، مرجعیت و روحانیت شود، ناراضی و ناخرسند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری به قم تشریف می آورند، حوزه های علمیه، مراجع، علما و طلاب و روحانیان از ایشان استقبال و پذیرایی می کنند، دشمنان حتما ناراحت خواهند شد؛ آنها درصدد هستند تا بتوانند بین مرجعیت و رهبری فاصله بیندازند و روحانیت و مرجعیت را در نقطه مقابل ولایت فقیه قرار دهند.

حضور مقام معظم رهبری، نقشه ها و حربه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد

این فعال سیاسی اظهار داشت: حضور مقام معظم رهبری در قم و استقبال گرم و باشکوه علما، مراجع و حوزه های علمیه و اساتید و دیگر اقشار مردمی از ایشان تمام نقشه ها و حربه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

وی گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم، سفری تاریخی خواهد بود و با سایر دیدارها و سفرهای ایشان متفاوت است، گرچه همه دیدارهای حضرت آقا برکات و دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته و دارد و ما امیدواریم خداوند تبارک و تعالی برکات و دستاوردهای این سفر معنوی و روحانی را مضاعف گرداند.

برای تحقق مطالبات و منویات رهبر فرزانه انقلاب همت و کاری مضاعف نیاز است

حجت الاسلام خرسند، اقدامات و فعالیت های نهادهای حوزوی در پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری را راضی کننده ندانست و تاکید کرد: باید برای تحقق مطالبات و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال همت و کار مضاعف، فعالیت و همت بیشتری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در اداره حوزه های علمیه باید با مشورت مراجع تقلید و علما تحولات بیشتری صورت بگیرد و نظام آموزشی حوزه نیز باید بیشتر متحول شود.

سفر رهبری افق های جدیدی را پیش روی حوزویان باز می کند

امام جمعه کازرون ادامه داد: نظام آموزشی حوزه نباید برگرفته از نظام آموزشی دانشگاه باشد، ما باید سبک و روش خاص خود حوزه را تعریف و دنبال کنیم تا طلاب به سمت مدرک گرایی نروند.

وی با بیان اینکه حوزه باید نیازهای مختلف جهان اسلام را پاسخگو باشد تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون این گونه بوده است، اما باید از امکانات و روش های جدید نیز بهره گرفت و نیازهای روز و جهان اسلام را پاسخ داد.

امام جمعه کازرون بیان داشت: قطعا سفر رهبر عزیز انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم و احاطه ایشان نسبت به مسائل کلان جهان و دنیای اسلام و رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه ایشان می تواند افق های جدیدی را پیش روی حوزویان باز کند. /924/ت301/ص

ارسال نظرات