۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۸۷۱۶۱
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

رهنمودهای رهبر انقلاب موجب تحول و کارآمدی بیشتر حوزه های علمیه خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سفر مقام عظمای ولایت به شهر مقدس قم را فرصتی استثنایی برای حوزه های علمیه توصیف کرد و گفت: شورای عالی، جامعه مدرسین و مرکز مدیریت همچون سفرهای قبلی به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توجه و اعتنای ویژه خواهند کرد.
1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم همچون دیگر سفرهای معظم له منشا برکات و خیرات بسیاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به قم منشا خیر و برکت فراوان برای حوزه های علمیه و حوزه علمیه قم خواهد بود ابراز داشت: با توجه به اشراف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به نیازهای جهان اسلام، حوزه های علمیه و نظام مقدس اسلامی، رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای موجب تحول، کارآمدی و روزآمدی بیشتر حوزه های علمیه خواهد شد و افزون بر این می تواند رسالت ها و ماموریت های حوزه را در جهان معاصر تبیین کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: سفر رهبر عزیز انقلاب اسلامی به این شهر مذهبی از جهات مختلف حائز اهمیت و فرصتی استثنایی برای حوزه های علمیه است.

وی تصریح کرد: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفرهای قبلی ایشان به قم، نیز بسیار راهگشا بود و حوزه های علمیه را با رسالت خود بیشتر آشنا کرد و بحمدلله هم حوزویان و همچنین مراجع و بزرگان با رهنمودهای حکیمانه رهبری نظر مساعد داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، ابراز داشت: البته اینکه این کار باید با اتقان، کار کارشناسی و احتیاط و دوراندیشی صورت بگیرد، هم مقام معظم رهبری در این خصوص دغدغه داشتند و هم مراجع در این باره تاکید داشته اند.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری را خواسته عمومی روحانیت دانست و اظهار داشت: تدابیر و رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری می تواند به تحول و روزآمدی و کارآمدی بیشتر حوزه های علمیه کمک کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در خصوص استقبال حوزویان از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی نیز بیان داشت: به رهنمودهای قبلی مقام معظم رهبری، هم بدنه و هم برنامه ریزان و سیاستگذاران حوزه اشتیاق نشان دادند.

وی با بیان اینکه برکات سفر حضرت آیت الله خامنه ای به استان قم، به حوزه علمیه قم محدود نمی شود گفت: این استقبال نیز محدود به حوزه علمیه قم نیست و شورای عالی، مرکز مدیریت برای کل حوزه های علمیه برنامه ریزی می کنند و این برنامه ها هرچه با اتقان بیشتر و عمق بهتری همراه باشد، برای کل حوزه های علمیه ثمربخش خواهد بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عنوان داشت: شورای عالی، جامعه مدرسین و مرکز مدیریت همچون سفرهای قبلی به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توجه و اعتنای ویژه خواهند کرد و رهنمودهای معظم له در طول زمان عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان در سطوح مختلف، سفر و رهنمودهای مقام معظم رهبری می تواند حوزه را آماده تر و مجهزتر کند و مسیر را برای روحانیت شفاف تر می سازد.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: سفر رهبرانقلاب به استان قم، سفری بسیار ارزشمند است و اعتنای حوزویان نیز به رهنمودها و بیانات معظم له جدی است و انشاالله در آینده شاهد ثمرات بسیار خوب آن خواهیم بود.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره)، وضعیت کنونی حوزه های علمیه را غیرقابل قیاس با گذشته دانست و بیان داشت: توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه نسبت به قبل و اوائل انقلاب اسلامی بسیار چشمگیرتر شده است و باید این نعمت بزرگ که در سایه انقلاب اسلامی پدید آمده است را قدر نهاد و عظمت و جایگاه آن را درک کرد.

وی افزود: هم در برنامه ریزی و سیاست گذاری و هم در تربیت نیروهای کارآمد، کارها و اقدامات بسیار عظیمی صورت گرفته است که بسیاری از این اقدامات کارهای بدیع و نویی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: بدون شک، رهنمودهای مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه های علمیه و بویژه تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی در خصوص فرافکنی برخی سایت های مخالف در خصوص اختلاف میان رهبر و مراجع و علما گفت: دشمنان نظام اسلامی می دانند قوام انقلاب به ولایت فقیه است، از این رو از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با حربه های مختلف و نوشتن کتب و مقالات متعدد در رد نظریه ولایت فقیه و شخص امام و رهبری تلاش کردند برای تضعیف این جایگاه و موقعیت برنامه ریزی و توطئه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم نوعی تثبیت ولایت فقیه و رهبری شخص حضرت آیت الله خامنه ای است و این مساله به هیچ وجه برای دشمنان نظام خوشایند نیست.

وی تصریح کرد: تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، تایید مجددی بر نظام، ولایت فقیه و رهبری خواهد بود و حضور حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین در بین حوزویان و ارتباط ایشان با بزرگان و مراجع برای دشمنان ناخوشایند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طبیعی است که دشمنان در برابر چنین چیزی ناراحت و نگران شوند و دست به توطئه بزنند، انشاالله با تشریف فرمایی رهبری همه توطئه های دشمنان نقش برآب خواهد شود و این مساله به تقویت نظام اسلامی نیز منجر می گردد. /924/ت301/ج


ارسال نظرات