۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۸۷۱۱۵

رتبه دوم مجلات علمی پژوهشی به فصلنامه اقتصاد اسلامی رسید

خبرگزاری رسا ـ فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رتبه دوم مجلات علمی پژوهشی کشور را به خود اختصاص داد.
اقتصاد اسلامي 34


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با کسب رتبه دوم مجلات علمی پژوهشی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شایسته کسب ضریب تاثیر IF از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC شناخته شد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسویان، جانشین مدیرمسؤول فصلنامه قبسات، با اعلام این خبر اظهار داشت: فصلنامه اقتصاد اسلامی که یک مجله علمی پژوهشی است، به صورت ویژه‌نامه در یک موضوع خاص از موضوعات اقتصاد و اقتصاد اسلامی تهیه و چاپ می‌شود.

وی افزود: فصلنامه اقتصاد اسلامی، نشریه‌ای است که در راستای پاسخ‌گویی به سؤالات فکری محققان و دانشوران حوزه و دانشگاه منتشر شده و حوزه اقتصاد اسلامی را منطقه کاری خود می‌داند تا با ایجاد روزنه‌ای در طرح مباحث فکری و فرهنگی موردنیاز جامعه علمی، به نقد و بررسی دیدگاههای موجود در فضای اقتصادی کشور بپردازد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اقتصاد اسلامی، مجله علمی تخصصی است که با هدف طرح و توسعه مطالعات بنیادی و کاربردی درباره اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام موسویان، اضافه کرد: تبیین اصول، پی‌ساخت‌ها و مسائل اساسی نظام اقتصادی اسلام و دفاع عالمانه و مستدل از آن، آسیب‌شناسی و نقد منطقی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، نقد و بررسی مقایسه‌ای مکاتب و نظریه‌های اقتصادی و بررسی مسائل مستحدثه فقهی و نیازهای نوپیدا در حوزه اقتصاد از جمله اهداف انتشار این نشریه تخصصی است.

وی با اشاره به ضریب تأثیر IF و نحوه ارزشیابی مجلات، گفت: فاکتور تاثیر Impact Faktor به صورت میانگین، تعداد ارجاعات به یک مورد قابل استناد نظیر مقاله پژوهشی، مقاله مروری، نامه، یاد داشت، چکیده و مانند آن در یک مجله علمی در طول زمانی معین تعریف شده و تعداد ارجاعات به مقاله‌های منتشر شده در دو سال گذشته، تقسیم بر تعداد مقاله‌های منتشر شده در دو سال مذکور است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این‌که شاخص فاکتور تأثیر مهمترین و در عین حال کاربردی‌ترین شاخص ارزیابی مجله‌ها از نظر ISI است، اظهار داشت: این عامل همه ساله توسط ISI بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجله‌های علمی آن محاسبه شده و نتیجه در گزارش JCR منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: این ضریب نه تنها برای مقاله یا نویسنده بلکه برای مجله نیز محاسبه می‌شود و این محاسبه بر مبنای یک دوره سه ساله انجام می‌پذیرد.

گفتنی است، فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی با مدیرمسؤولی حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد، رییس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سردبیری عباس عرب مازار و مدیراجرائی سید اکبر سیدی‌نیا، توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و منتشر می‌شود.

ابوالقاسم اثنی‌عشری، دانشیار دانشگاه پیام‌نور، صادق بختیاری، استاد دانشگاه اصفهان، اسدالله فرزین‌وش، دانشیار دانشگاه تهران، سعید فراهانی‌فرد، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، استادیار دانشگاه امام صادق(ع)، سیدعباس موسویان، دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، میثم موسایی، دانشیار دانشگاه تهران، سیدحسین میرمعزّی، دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حسین نمازی، استاد دانشگاه شهید بهشتی از اعضای هیات تحریریه این فصلنامه هستند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان را تسلیت عرض می کنم
هدیه به روحش فاتحه مع الصلوات
0
0