۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۸۷۰۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

علم و تقوا دو رکن اصلی حوزه های علمی شیعی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، علم و تقوا را دو رکن برجسته و اصلی حوزه های علمی شیعی دانست و تاکید کرد: طلاب و روحانیان باید با استفاده از شرایط سخت افزاری و نرم افزاری فراهم شده برای نشر معارف اهل بیت(ع) استفاده کنند.
طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد مددی، از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم در نشست مشترک طلاب شهرستان های بیرجند، زاهدان و قاینات که عصر روز گذشته در شهر مقدس قم برگزار شد، با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت دهه کرامت، رسالت طلاب و روحانیان را بسیار مهم و سنگین خواند.

وی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه های علمیه میراث رسول الله(ص)، امیرالمؤمنین و دیگر ائمه اطهار(ع) است.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه علم و تقوا دو رکن و وجه برجسته در حوزه های علمی شیعی است ابراز داشت: در طول تاریخ حوزه های علمیه بویژه حوزه های علمی شیعی در برابر حاکمان خضوع نمی کردند.

وی ادامه داد: بحمدلله امروز امکانات بسیار خوبی از جهت سخت افزاری و نرم افزاری برای فراگیری علوم دینی و پیشرفت طلاب و روحانیان فراهم شده است و حوزویان باید به نحو شایسته از آن بهره بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مددی با بیان اینکه هدف ائمه اطهار (ع) و فقهای شیعه حفظ دین و شریعت بوده است افزود: آنچه ما را در طول تاریخ نگه داشته، جنبه های علمی بوده است و باید به این مساله توجه شود.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیعه همواره در تمام معارف و علوم پیشگام بوده است و این مساله نکته ای بوده است که ائمه اطهار روی آن تاکید داشته اند.

وی نشر معارف اسلامی را یکی از رسالت های اصلی حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: برای تحقق این مهم باید به مبانی فرقه های دنیای اسلام آشنا شویم و در مرحله بعدی بتوانیم در بین آنها نفوذ کنیم و برای تحقق این مساله مهم باید از مرحله شعار بیرون آمد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات