۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۶۳۶۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

قانون جامع مطبوعات تا دو ماه آینده به کمیسیون فرهنگی ارائه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ساری درمجلس شورای اسلامی از ارائه قانون جامع مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور تا دو ماه آینده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.
سيد رمضان شجاعي، نماينده مردم ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، سید رمضان شجاعی، نماینده مردم ساری درمجلس شورای اسلامی، امروز درنشستی خبری درساری، درپاسخ به سؤوال خبرنگار خبرگزاری رسا درخصوص آخرین اقدامات کمیسیون فرهنگی در حمایت از رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها گفت: قانون اداره صدا و سیما و نیز تدوین قانون جامع مطبوعات و خبرگزاری ها دو اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس است که تاکنون نیز جلسات متعددی برای بررسی این دو موضوع برگزار شده است.

وی با بیان این که وزیر فرهنگ و ارشاد و نیز معاونان وی چندین بار به منظور بررسی این دو مسأله در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور پیدا کردند، افزود: قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حداکثر تا دو ماه آینده طرح قانون جامع مطبوعات و خبرگزاری ها را برای بررسی و تصویب به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دهد.

شجاعی وجود قانونی جامع برای مطبوعات و خبرگزاری های کشور را امروی ضروری دانست و تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی این مسأله را به طور جدی دنبال می کند و به عنوان یکی از مهمترین مطالبه های این کمیسیون از وزارت ارشاد و دولت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تدوین و تصویب قانون پخش، تولید وفنی در صدا و سیما را یکی دیگر از برنامه های کمیسیون فرهنگی مجلس دانست و ادامه داد: صدا و سیما برای آن که بتواند تا چند سال آینده با دیگر رسانه های دنیا رقابت کند باید ساختار فعلی ان اصلاح شود که کمیسیون فرهنگی آن را دنبال می کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤول خبرنگاری که در خصوص وضعیت ارائه آگهی های دولتی سازمان ها به یک روزنامه خاص پرسیده بود، گفت: این مسأله در کمیسیون فرهنگی نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار بود آقای رییس جمهور دستور لغو این مصوبه را بدهند.

اصولگرایی نیازمند یک کارنامه مشخص و شفاف است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به مقوله اصولگرایی اشاره کرد و با بیان این که اصولگرایی تنها به اسم و نام نیست، خاطرنشان کرد: اصولگرایی یک کارنامه مشخص و شفاف می خواهد و کسی نمی تواند بحث اصولگرایی را مطرح کند در صورتی که کارنامه مشخصی نداشته باشد.

اظهارات تند و نسنجیده دستغیب حتی برای دوستانش نیز غیر قابل دفاع بود

وی همچنین در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤوال خبرنگاری که در خصوص اظهار نظر اخیر علی محمد دستغیب پرسیده بود، اظهار نظر او را تند و مناسب دانست و افزود: سخنان دستغیب حتی برای دوستانش نیز غیر قابل دفاع بود.

شجاعی با تند خواندن سخنان دستغیب ادامه داد: دوستان او نیز از این گونه اظهار نظرات این فرد راضی نبودند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به برخی اقدامات صورت گرفته در طول چند سال اخیر برای تقویت روند عمران و آبادی شهر ساری اشاره کرد و افزود: در همین راستا مسجد فرح آباد ساری که دارای قدمت چند صد ساله و جزء هویت های تاریخی مردم مازندران است عملیات بازسازی ومرمت آن آغاز شده است.

وی با بیان این که متأسفانه این بنای با قدمت در طول چند سال گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه با مساعدت مسؤولان و نیز نگاه مناسب رییس جمهور اعتباری برای آزاد سازی حریم این مسجد قدیمی تخصیص داده شده است./950/پ201/ص
ارسال نظرات