۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۸۶۳۳۹
آیت الله سبحانی با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم:

علما به وظیفه خود عمل کردند، اکنون نوبت دولتمردان و حکام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جعفر سبحانی با انتشار بیانیه ای، اهانت به قرآن کریم در مقابل کاخ سفید را محکوم کرد و خواستار عکس العمل روسای کشورهای اسلامی در مقابل این بی حرمتی شد.
آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی با انتشار بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم توسط عده ای جاهل را محکوم کرد و خواستار احترام به مقدسات اقوام از سوی مدعیان حقوق بشر شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

احترام به مذاهب و مقدسات اقوام، یکی از خواسته های اعلامیه حقوق بشر و مکمل آن یعنی کنوانسیون بین المللی حقوق اجتماعی و سیاسی است. متاسفانه این جنایت بزرگ و کاملا بی سابقه یعنی هتک حرمت قرآن مجید در سرزمینی رخ می دهد که خود میزبان سازمان ملل، و دیده بان حقوق بشر است. از چندی قبل، که گزارش انجام این کار در روز معین در جهان منتشر شد، علما و مراجع، متفکران و سیاستمداران خردمند هشدار دادند که این کار بر خلاف تمام اصول و قوانین جهان است، اما متاسفانه جمعی ناشناخته آن هم در مقابل کاخ سفید دست به این جنایت ضد انسانی زدند و پلیس هم از این کار جلوگیری نکرد.

این بی خردان نه تنها به قرآن مجید بی‌احترامی کرده‌اند بلکه به حضرت مسیح و مریم که مدعی پیروی از آنها هستند، اهانت نموده اند، زیرا حضرت مسیح به صورت یک شخصیت والا و مادرش مریم به عنوان صدیقه و سرور زنان جهان در این کتاب ستوده شده است.این گروه با این عمل نه تنها به اسلام‌زدایی می‌پردازند، بلکه می‌خواهند از نزدیک شدن پیروان شرایع الهی بکاهند و می‌خواهند آتش جنگ را در میان مسیحیان و مسلمانان روشن کنند.

قرآن مجید شأن و مقام خود را در پیشگاه خداوند و در قلوب انسان‌های آزادیخواه و بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان حفظ کرده است، دهن‌کجی این افراد بی‌سر و پا از مقام آن نکاسته بلکه ارادت انسان‌ها را به آن فزون‌تر می سازد و به به قول سراینده این شعر:

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری

آنچه وظیفه علما و دانشمندان بوده انجام داده‌اند، اکنون نوبت دولتمردان اسلامی و حکام کشورهای مسلمان است که عکس‌العمل سازنده و کوبنده‌ای نشان دهند و از نظر سیاسی و اقتصادی سطح روابط خود را با کشوری که این جنایت در آنجا انجام گرفته بکاهند و از حربه حصر سیاسی و اقتصادی استفاده کنند و از این کار نهراسند زیرا خدا پشتیبان آنها است. خدای نکرده اگر دولت‌های اسلامی در این کار سهل‌انگاری کنند و فقط به محکومیت‌های لفظی و بیانی اکتفا کنند، عزم دشمن برای اسلام‌ستیزی راسخ‌تر شده و هتاکی را ادامه می‌دهد. پیام ما به سران کشورهایی که قلوب آنان مملو از حب خدا، رسول و کلام‌الله است، این است «ان تنصرو‌ا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

از خداوند متعال خواهانیم به جامعه اسلامی وحدت کلمه را ارزانی دارد، همچنان که کمله توحید را ارزانی داشته است و او بهترین پاسخگوست. صلوات و درود ما بر پیامبر گرامی و خاندان پاک و مطهرش.
و آخر دعوانا أن الحمدلله ربّ العالمین
/914/د102/ج
ارسال نظرات