۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۸۶۲۹۱
امام جمعه و استاندار اردبیل:

هتاکان قرآن از اهانت به انجیل و تورات نیز ابایی ندارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و استاندار اردبیل در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: بی‌تردید آنانی که امروز با قرآن این چنین رفتار می‌کنند، بسا فردا با انجیل و تورات نیز همان کنند.
بيانيه


به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به دنبال هتاکی‌های اخیر به ساحت قرآن کریم، نماینده اردبیل در مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در اردبیل و استاندار اردبیل این حرکت‌ را محکوم کردند.

مسؤولان استان اردبیل در این بیانیه اهانت به ساحت مقدس قرآن و آتش کشیده شدن آن را در برخی از ایالت‌های آمریکا به شدت محکوم و این هتاکی را ناشی از بی‌خردی نظام سلطه و غرب اعلام کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی و سیدحسین صابری در این بیانیه آورده‌اند: جای شگفت نیست که کتاب مقدس قرآن به بهانه انتقام از خشونت به آتش کشیده شود اما تأسف‌آور سقوط ارزش‌هایی است که جهان به اصطلاح متمدن امروز بیش از هر چیز به تسامح آن می‌نازد و مقدس‌ترین کتاب شاخص‌ترین ادیان را مورد اهانت قرار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: کلید رمز 11 سپتامبر فقط در دستان آلوده اشغالگران قدس است و بی‌تردید آنانی که امروز با قرآن این چنین رفتار می‌کنند، بسی فردا با انجیل و تورات نیز همان کنند.

در این بیانیه تاکید شده ادست: جاهلان و نابخردان و مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی و تمدن با دستاویز قرار دادن حادثه خودساخته 11 سپتامبر در عملی شرمگین مساوی با بربریت دوران جنگ صلیبی توهین به قرآن کریم، عصبیت دوران معاصر را عیان ساختند که این خود جای شگفت و تعجب دارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: قرآن حقیقتی روشن و غیرقابل کتمان است که خود حافظ خود است؛ واقعیت بشر به کدامین مسیر در حال حرکت است که در قرن بیست و یکم شیطان صفتان روزگار با دستان خبیث صهیونیسم جهانی حرمت‌شکنی می‌کنند و به چنین اقدامات شنیعی دست می‌زنند.

در پایان بیانیه آمده است: این‌جانبان با انزجار از این حرکت شیطانی و عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت‌های مسلمان، امیدواریم این حادثه موجب بیداری جهان اسلام به ویژه سران کشورهای اسلامی شود./935/د102/س

ارسال نظرات