۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۶۲۵۹
آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به اهانت قرآن کریم:

ملل جهان باید امریکا را از این دیوانگی و غرور استکباری نجات دهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با صدور بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم توسط عده ای جاهل در آمریکا را محکوم کرده و خواستار عکس العملی جهانی در مقابله با اینگونه اقدامات موهن شد.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم اظهار داشت: دول و ملل جهان باید بسیج شوند و امریکا را از این دیوانگی و غرور استکباری نجات دهند و مسیحیت را از این امواج سهمگین وحشیگری و ارتجاع مهیب خلاص کنند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم آزاده جهان!
حرکت جنون‌آمیزی که از آمریکا شروع شده و شعائر انسانیت و مقدسات اسلامی را هدف قرار داده، جهان را در لب پرتگاهی سراسر فتنه و آشوب و جنگ و کینه و دشمنی و قتل و سلب امنیت قرار می‌دهد.

اگر برای دیوانگی‌ای که امریکا به آن گرفتار شد مصلحان ملت‌ها چاره‌ای نیندیشند، غرب و شرق به هم ریخته و بذر دشمنی و نفاقی کاشته می‌شود که قرن‌ها آثار آن گریبان‌گیر نسل‌های آینده خواهد شد و احتمال اینکه افرادی دیوانه و بی‌منطق مانند همین شخص اهانت‌کننده به قرآن کریم روزی بر آمریکا و سلاح‌های هسته‌ای جهان برانداز آن کشور مسلط شوند و حتی به کاخ سفید هم راه پیدا کنند، منتفی نمی‌باشد. هم دول و ملل جهان باید بسیج شوند و امریکا را از این دیوانگی و غرور استکباری نجات دهند و مسیحیت را از این امواج سهمگین وحشیگری و ارتجاع مهیب خلاص کنند.

سکوت پاپ و خودداری سران دولت امریکا در عکس‌العمل مناسب و کنترل این فتنه که خطر جهان‌سوزی دارد، این افراد گرگ‌منش و مهاجم به انسانیت و آزادی ادیان را جسورتر و بی‌باک‌تر می‌سازد.

به یقین امریکایی‌های متمدن و متعهد از این اهانت به ساحت کتاب مقدس آسمانی شرمسار و سربه‌زیر می‌باشند.

مسلمانان جهان هرگز با محکوم کردن ظاهری این اهانت راضی نمی‌شوند بلکه باید دنیا عکس‌العمل مناسب و بازدارنده سران امریکا را مشاهده کند. مسلمانان دنیا و ایرانیان غیور و فدایی قرآن به عنوان اعتراض با تظاهرات گسترده خشم و انزجار خود را ابراز نموده و مهاجمان به حریم قرآن کریم را برای همیشه پشیمان نمایند.

لازم به ذکر است اینجانب از همه مسلمانان و هواداران قرآن مجید می‌خواهم که هرگز مقابله به مثل ننمایند. ما به دنیا اعلام می‌کنیم که تمام کتاب‌های آسمانی برای ما مقدس و محترم می‌باشد و کسانی که به قرآن کریم جسارت نمودند کتاب‌های دیگر آسمانی را هم قبول ندارند و ما مسلمانان حاضر هستیم با دلیل و برهان و منطق با همه کسانی که ادعای پیروی از ادیان الهی دارد مباحثه و مناظره نماییم و به همه اعلام می‌کنیم:
«ان الدین عندالله الاسلام» و «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه»

4 شوال 1431
22/6/1389
لطف اللّه صافی
/914/د102/ج

ارسال نظرات