۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۸۶۱۴۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

انحراف انسان‌ها پیامد دوری از کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا قرآن کریم را بزرگ‌ترین راهنمای بشریت به سوی نور و عبودیت دانست و گفت: تمسک به کلام الهی جامعه را به سوی سعادت و تعالی سوق می‌دهد.
قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، شب گذشته در مراسم انس با قرآن که در مسجد صاحب الزمان (عج) نکا برگزار شد اظهار داشت: رمضان تجلی‌گاه قرآن است و ضروری است با این کلام آسمانی و الهی بیشتر انس بگیریم چرا که مأنوس شدن با قرآن در این ماه از سفارشات پیشوایان و امامان بوده است.

وی با بیان این که قرآن بزرگ‌ترین راهنمای بشریت به سوی نور و عبودیت است و انسان تنها می‌تواند با تمسک به آموزه‌های آن راه سعادت را از شقاوت تشخیص دهد، افزود: قرآن کریم علاوه بر هدایت انسان‌ها و نشان دادن مسیر صحیح زندگی زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم و سرشار از امنیت را فراهم می‌آورد.

این مسؤول فرهنگی خاطر نشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن به ویژه برای نسل جوان بسیار مفید است، زیرا آشنایی با قرآن کریم انسان ها را به راه تعالی و پیشرفت سوق می دهد و با حرکت در مسیر قرآن و پیروی از این کلام الهی می‌توان سعادت خود را دنیا و آخرت کسب کنیم.

حجت الاسلام الیاسی افزود: انسان‌ها برای نزدیکی و رسیدن به خدای متعال نیازمند رزا و نیاز و دعا هستند و ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی مغتنم می‌تواند ارتباط انسان با خدا را نزدیک‌تر و در نهایت مستحکم‌تر کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا یادآور شد: اگر در هر جامعه هر فرهنگی ترویج شود همان فرهنگ تربیت می‌شود و ما باید فرهنگ بینشی معارفی، عملی، رفتاری، اخلاقی قرآن را احیا کنیم تا جوانان ما جذب شوند و در این صورت جوانان ما قرآنی تربیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام الیاسی گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا در ماه مبارک رمضان امسال بیش از بیست محفل قرآنی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان برگزار کرده و همچنین با اعزام بیش از 150 مبلغ برادر و خواهر به مناطق فاقد روحانی، گامی مهم در جهت اعتلای فرهنگ دینی و تروج ارزش‌های دینی و بیان احکام اسلامی برداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رعایت حجاب و عفاف اشاره کرد و یادآور شد: در قرآن کریم تأکید فراوانی به رعایت این مهم شده است و باید همه بانوان با رعایت حجاب و عفاف زمینه حضور بیش از پیش خود را در جامعه مهیا کنند.

حجت‌الاسلام الیاسی بیان داشت: حجاب و عفاف به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه ارتقای شخصیت و جایگاه دنیوی و اخروی زن در اسلام مطرح است و توجه به این مهم سبب جلوگیری از ورود فرهنگ غربی به جامعه می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات