۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۸۵۴۱۶

آمادگی آذربایجان شرقی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ نهادهای دولتی و غیردولتی آذربایجان شرقی در بیانیه های جداگانه ای خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس شدند.
راهپيمايي روز قدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرماندهی انتظامی استان با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر لزوم یکپارچگی و وحدت جهان اسلام درقبال مساله فلسطین اظهار داشته است: درحال حاضر به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مسئله فلسطین مسئله اصلی منطقه بوده وملت هوشیار و آگاه ایران زمین امسال نیز در روز قدس به خیابان ها آمده وهمراه با ملت های مسلمان و آزادی خواه ازحقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع می کند.

کارکنان فرماندهی انتظامی استان در این بیانیه خاطرنشان کرده اند که همگام با سایر اقشار جامعه ب حضور در این راهپیمایی جنایات اشغالگران رامحکوم کرده و وظیفه انسانی اسلامی خود را انجام خواهند داد.

دانشگاهیان دانشگاه تبریز با انتشار بیانیه ای درآستانه فرارسیدن روز جهانی قدس خواستار حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این مراسم شد.

در بخشی از این بیانیه با اعلام آمادگی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه تبریز برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از این روز به عنوان نماد وحدت، انزجار مردم دنیا و روز برائت از دژخیمان و مستکبران جهان یاد شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز با صدور بیانیه ای بااعلام آمادگی دانشگاهیان این دانشگاه برای شرکت در راهپیمایی روز قدس از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با صدوربیانیه ای ضمن لبیک به منادی روزجهانی قدس حضرت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همه مسلمانان جهان به ویژه ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی را به مشارکت درآیین اسلامی، انسانی راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

دربیانیه این سازمان آمده است: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به نمایندگی از روحانیون معظم، دارالقرآن الکریم ومؤسسات ومراکز قرآنی ـ مردمی، انجمن‌های اسلامی، تشکل‌های دینی وهیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، عموم مردم مؤمن، متعهد و مدافع اسلام ناب محمدی(ص) را برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت می کند.

سازمان جهاد کشاورزی استان نیزبا صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین و دعوت ازعموم مردم برای راهپیمایی روز قدس اظهارداشته است: روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود، روز قدس روزی است که باید به همة ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطرة آن ها واقع نخواهد شد.

این سازمان خاطرنشان کرده است: در این راستا ما مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با استعانت ازخداوند متعال در راهپیمایی روز قدس ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری ، باردیگر برعهد و پیمان خویش با ملت های مظلوم جهان بخصوص مردم مظلوم فلسطین تاکید خواهیم کرد.

هیات علمی، هنرمندان وکارکنان حوزه هنری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد درلبیک به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، به همراه اقشارمختلف امت اسلامی، به ویژه اندیشمندان، نخبگان و هنرمندان جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و سرود آزادی قدس عزیز را سر خواهیم داد.

جامعه ورزشی استان آذربایجان شرقی هم دربیانیه‌ای اعلام کرد که همگام با ملت مسلمان ایران در روز جهانی قدس ازآرمان های ملت مظلوم فلسطین دفاع خواهد کرد.

جامعه ورزش استان که همواره در عرصه رقابت‌های جهانی و بین‌المللی نیز در حمایت از آرمانهای مردم فلسطین ، ورزشکاران رژیم غاصب اسراییل را به رسمیت نشناخته و از رویارویی با نمایندگان آنان انصراف داده است ، در روز جهانی قدس نیز با حضور یکپارچه خاک خورده گان ، دلسوخته گان، مسوولان، مربیان، قهرمانان و پیشکسوتان ورزش، آزادی قدس عزیز را ازچنگال صهیونیست‌ها فریاد خواهد کرد و دیگر بار با آرمان های ملت غیور و مبارز فلسطین تجدید میثاق خواهد کرد.

سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی هم ازمردم بصیر و ولایت مداراستان خواسته تا با شرکت گسترده در راهپیمایی روزقدس، خشم انقلابی خود را برعلیه توطئه ها و حرکت های مذبوحانه صهیونیزم بین الملل درمعرض دید جهانیان قرار دهند.

دراین بیانیه با اشاره به لزوم حمایت ازمردم بی دفاع فلسطین تصریح شده است: مقاومت و ایثار رمز پیروزی ملت مسلمان فلسطین است و باید ملت های مسلمان با کمک های مادی و معنوی خویش ازمبارزان فلسطینی پشتیبانی کنند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیزاز اصحاب فرهنگ وهنر جهت حضورگسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

دراین بیانیه آمده است؛ سردمداران رژیم اشغالگر اسرائیل وامریکا این بار نیز که درعملی کردن طرح های خود ناکام مانده اند، بحث جدیدی مبنی برطرح سازش را مطرح کرده اند غافل ازاینکه اذهان بیداروآگاه ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان هرگز سر به این طرح نخواهند سپرد و باصهیونیست ها و استکبار جهانی هیچ وقت سازش نکرده و تا پیروزی نهایی واستقرارحکومت دینی در فلسطین به مبارزه خود با آنان ادامه خواهند داد.

دانشگاه صنعتی سهند تبریز با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از مردم برای حضور در این راهپیمایی، اعلام داشته است: روز قدس، روز رژه سپاهیان اسلام در برابر چشمان حیرت زده ی مستکبرین جهان روز نمایش اتحاد وهمبستگی جهان اسلام در برابر رژیم تروریست واشغالگر قدس وحامی آن آمریکای جنایتکار است.

این دانشگاه تاکید کرده است: با حضور در راهپیمایی روز قدس از مبارزات برحق مردم فلسطین تارسیدن به حقوق حقه آن ها حمایت کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز دربیانیه ای اظهارداشته است: این روزها همه نگاه های جهانیان با سوی فلسطین و ملت دربند ان دوخته شده است و اینک روز قدس یکی از مهمترین و حساس ترین روزهای زندگی ساکنان مظلوم سرزمین های اشغالی شده است.

استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریزدر این بیانیه ضمن آروزی قبولی طاعات وعبادات ملت بزرگ ایران به ویژه مردم ولایت مدار آذربایجان شرقی و ضمن اعلام تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، اعلام داشته اند؛ با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس آمادگی خود را برای احقق حقوق پایمال شده ملت مظلوم فلسطین در مقابل صهیونیسم غاصب اعلام خواهند کرد.

شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان نیز با صدور بیانیه ای ازکلیه آحاد ارامنه و آشوریان آذربایجان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد تا همانند سال های گذشته همدوش هموطنان خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوریافته و فریاد ضد صهیونیستی و آزادی قدس را به گوش جهانیان برسانند.

همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از حضور کارکنان و فعالان مرتبط با سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و هنرمندان استان در کنار سایر اقشار استان در راهپیمایی روزجهانی قدس خبرداد.

درپیام این سازمان امده است: حمایت ازمردم مظلوم فلسطین وظیفه هرانسان آزادی خواه و خدا دوستی است و به طور قطع این روز که با تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مطرح شد و امروز وجهه و اهمیت جهانی و فرا ملی پیدا کرده، در روشن کردن اذهان جهانیان نسبت به مساله فلسطین و قدس شریف اهمیت به سزایی دارد.

این پیام افزوده است: به فرموده امام راحل روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف مشخص شود و ما با توجه به این فرموده، پر شور تر از هر سال این روز را گرامی خواهیم داشت./935/پ203/س
ارسال نظرات