۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۸۵۳۹۱
مدیر کل ارشاد قم:

روز قدس، روز اعتراض جهانی علیه موجودیت رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حمایت از فلسطین را تکلیف دینی و سیاسی ملت ایران دانست و روز قدس را روز اعتراض و محکومیت جهانی جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی خواند.
محمد حسين استاد آقا مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم
محمد حسین استادآقا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، این روز را روز اتحاد و همبستگی ملت های مسلمان با مظلومان فلسطین دانست و اظهار داشت: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز قدس، بسیار مهم، کلیدی و حیاتی بود.

وی با اشاره به اینکه روز قدس، روز هماهنگی بین المللی برای مقابله با رژیم غاصب اسرائیل است تاکید کرد: با ابتکار امام راحل، بسیاری از مردم کشورهای دنیا این روز را به عنوان روز فریاد و اعتراض علیه اسرائیل غاصب انتخاب و با صدای بلند ندای اعتراض و خشم خود را از جنایات ددمنشانه این غده سرطانی اعلام می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با بیان اینکه مساله فلسطین و دفاع از این کشور برای ما از جهات متعدد حائز اهمیت است تاکیدکرد: یک بعد این قضیه مساله انسانی و تکلیف دینی است که باید در برابر ظلم به مظلوم بپاخاست و به کمک مظلوم شتافت و خوشبختانه ملت ایران رسالت خود را به خوبی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه مسلمانان موظف هستند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ساکت نباشند تصریح کرد: در حال حاضر فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران یک مهره استراتژیک است و این موضوع در کنار رسالت و وظیفه انسانی و برادری مسلمانی، باعث می گردد که ما نسبت به سرنوشت آنها حساس باشیم.

استادآقا ادامه داد: مقاومت مردم فلسطین و حزب الله لبنان در برابر این غده سرطانی باعث می شود که آنها در داخل خطوط خودشان درگیر و گرفتار باشند و حتی نتوانند فکر حمله به ایران را در سر بپرورانند.

وی با بیان اینکه ما نسبت به حمایت از ملت مظلوم فلسطین به دلایل دینی و سیاسی تکلیف داریم، از برخی اظهار نظرهای سطحی در این مساله انتقاد کرد و افزود: برخی ها که البته عده آنها بسیار کم است، ادعا می کنند در شرایطی که ما در داخل کشور مشکل داریم، چرا باید به کمک مظلومان فلسطین بشتابیم؛ این اظهار نظرها بسیار سطحی و ساده انگارانه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر‌نشان کرد: ضروری است ما نسبت به این گونه مسائل حساس و هوشیار باشیم و با حمایت از مظلومان فلسطین، دشمن را در داخل مجموعه خودشان گرفتار و درگیر کنیم. /924/ت302/ص
ارسال نظرات