۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۸۵۲۲۷
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، جنبش های اجتماعی را تحریک می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: تحریک صنف های گوناگون اجتماعی علیه انقلاب جزء تئوری های مورد پسند غرب است تا جنبش های اجتماعی را وارد عرصه اعتراضات علیه نظام کنند.
ميكائيل جمال پور، رييس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي آذربايجان شرقي
میکائیل جمال پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با مقایسه فتنه گری های منافقان در دوران حکومت علی(ع) و کارشکنی های دوران انقلاب اسلامی گفت: چه در آن دوران و چه در دوران انقلاب اسلامی، کسانی که از ارزش ها فاصله گرفتند، بیشتر خواص بودند تا عوام و هر وقت که گزافه ای به این زیاده خواهان نمی رسید و می دیدند از شدت عدالت امام علی(ع) نخواهند توانست از بیت المال مسلمین سوء استفاده کنند، آن وقت منافقانه فاصله گرفته و راه مخالفت و عناد را از سر می گرفتند.

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: البته رفتن خواص همیشه با سر و صدا همراه بوده و پیوستن فوج عموم به انقلاب در عین حال که مستمر است؛ اما بی صدا است.

جمال پور با پوچ خواندن خیال خام کسانی که در ابتدای انقلاب حکومت اسلامی را مانند نظام شاهنشاهی می دانستند، اظهار داشت: این افراد چون به اشتباه خود پی برده و دیدند در ایران جایشان نیست فرار کردند، همچنان که در زمان خلافت خلفا به سبب دریافت غنائم متعدد عده ای به عنوان خواص از آنها حمایت می کردند و در دوران علی(ع) نیز با چنین پنداری و انتظاری نابجا حمایتشان را که از روی اعتقاد قلبی نبود از امام علی(ع) دریغ کردند، درست این جریان الان هم اتفاق می افتد.

وی با برشمردن خصوصیات خواص بی اعتقاد تصریح کرد: این عده افراد به اصطلاح خواص به خاطر احساس شخصیت زیاد و تکبر و انتظارات نابجا به خاطر این که از خدا گسسته و به خود می پیوندند، این گونه افراد در انقلاب نیز پر توقع و نفس پرستانی بودند که انتظار داشتند انقلاب به جای توجه به خداوند به آنها توجه کند بدین طریق بدعت ناپسند را بنا می نهند و با شعارهای عامه پسند در صدد جلب حمایت عموم بر می آیند، غافل از این که حکومت اسلامی باید با تفکر مبانی دینی اداره شود نه با تفکر منحرف.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تشبیه کار و ایده بعضی ها به خلیفه دوم بیان داشت: عمر در زمان خلافتش «حی علی الفلاح» را از اذان حذف کرد و توجه به جهاد که سبب قوام و دوام دین است را کمرنگ تر کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که در دوران مولا علی(ع) شورش های داخلی مثل شورش خراسان را شکل دادند امروزه نیز تحریک صنف های گوناگون اجتماعی علیه انقلاب جزء تئوری های مورد پسند غرب است که سعی دارد جنبش های اجتماعی را وارد عرصه اعتراضات کرده و مثل جریان خونخواهی عثمان مذهب را علیه مذهب بشورانند.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های اهل نفاق این است که می گویند؛ نمی خواهیم سیاسی باشیم در حالی که ما چه بخواهیم چه نخواهیم اسلام در قرن 20 سیاسی شد و حال اسلام در یک طرف و زورگویان در طرف دیگر قرار گرفته اند در نهایت این که قطار انقلاب اسلامی با گذشتن از مشکلات گوناگون در حال حرکت است همه ما سعی کنیم بازمانده و از راه مانده نباشیم./935/پ202/س
ارسال نظرات