۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۵۰۲۸
مسؤول کانون‌‌ مساجد گیلان:

مسجد بهترین پایگاه برای تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد گیلان، با بیان این‌که مسجد بهترین پایگاه برای تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل اسلامی است، گفت: مسجد خانه‌ ارشاد، هدایت و مکانی برای تمرین رفتار و کردار پسندیده‌ در ابعاد گوناگون است.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، امروز درجمع خبرنگاران با بیان این‌که مساجد بهترین پایگاه برای تقویت آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی هستند، گفت: مسجد خانه‌ ارشاد، هدایت و مکانی برای تمرین رفتار و کردار پسندیده‌ انسانی و عملی ساختن ارزش‌های والای اخلاقی و رفتاری در ابعاد گوناگون زندگانی است.

وی مسجد را سنگر ترویج اسلام و دفاع از حریم عقیده دانست و اذعان داشت: مسجد آموزشگاهی برای یادگیری اصول عبودیت و بندگی، راه و رسم صحیح زندگی اجتماعی و فردی و تربیت انسان صالح است.

حجت الاسلام ابراهیم پور در ادامه به هفته جهانی مسجد اشاره و بیان کرد: ظرفیت موجود در مساجد بسیار بالا اما قدرت بهره برداری بسیار کم است که باید با برنامه ریزی های صحیح و کارشناسانه توان بهره گیری از مساجد را بالا ببریم.

وی با بیان این‌که برنامه های اجرایی در مساجد کافی نیست، اظهار داشت: مردم باید با ظرفیت های اجرایی مساجد و برنامه هایی که در این مکان های مقدس اجرا می شود، بیشتر آشنا شوند و لازمه موفقیت در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، اجرای برنامه های فرهنگی مناسب و آماده سازی محیط برای جذب جوانان است.

این استاد دانشگاه هفته جهانی مسجد را بهانه خوبی برای پی بردن به ظرفیت های موجود در مساجد عنوان کرد و افزود: فعالیت های اجرایی در مساجد باعث شناسایی افراد و شکوفا شدن استعدادها در همه زمینه ها می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان، با تشریح برنامه های هفته جهانی مسجد در این استان، ائمه جماعات را محور اصلی مساجد عنوان کرد و گفت: دیدار با ائمه جماعاتی که به علت کهولت سن در منزل هستند و ارائه گزارش از وضعیت مساجد به آنها یکی از برنامه های گرامی‌داشت هفته جهانی مسجد است.

حجت الاسلام پورابراهیم در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح کانون معین در آستارا و ده کانون جدید در سراسر گیلان از دیگر برنامه های اجرایی دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد در سراسر استان است./950/پ202/س
ارسال نظرات