۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۸۴۲۴۶
انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از دعوت گستاخانه یک کشیش مسیحی برای آتش زدن قرآن؛

اهانت به قرآن کریم،‌ باعث افزایش نفرت مسلمانان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ‌اقدام گستاخانه یک کشیش مسیحی و دعوت وی برای آتش‌زدن قرآن کریم در روز 11 سپتامبر توسط جامعه مسیحیان، را محکوم کرد و به آنها هشدار داد خشم و احساسات مسمانان و امت اسلام را با این گونه اقدامات و حرکات بر نیانگیزند.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، ظهر پنج شنبه در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که با حضور نمازگزاران و اقشار مختلف مردمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فلسفه بعثت انبیا الهی، علم و دانش، استدلال و منطق و معجزه را از جمله سلاح های انبیا الهی برای دعوت مردم به حق و حقیقت عنوان کرد.

این مفسر برجسته قرآن کریم، با بیان اینکه انبیا با توجه به نوع مخاطب از شیوه های خاصی نیز برای هدایت آنها استفاده می کردند اظهار داشت: پیامبران الهی در برخورد و مواجهه با افراد عوام که استدلال‌پذیر نبودند از سلاح معجزه و همچنین در برابر افراد لجوج و متکبر از سلاح تهدید بهره می گرفتند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که افراد بی‌منطق به زور تکیه می‌کنند، اظهار داشت: متمسک شدن به تحریم‌های اقتصادی و حملات نظامی از جمله ترفندهای افراد زورگو و بی‌منطق است که همواره سعی دارند با این روش ها به مقاصد خود دست یابند.

وی اشاره به مفاهیم و آموزه های غنی و روح بخش قرآن کریم، این آموزه ها را برای همه نسل ها دانست و ابراز داشت: مبانی و مطالب قرآن کریم، تنها برای گذشتگان نیست و همه باید از آن استفاده کنند و به آموزه های آن عمل نمایند.

این مرجع تقلید، تاریخ را درس عبرتی برای سرکشان و طغیانگران دانست و تاکید کرد: اگر کسی در دنیای امروز هم سرکشی کند، همان عذاب‌های گذشته انسان‌ها را در بر خواهد گرفت و سرکشان و طغیانگران دنیای امروز فراموش نکنند که اگر مشکلی را به وجود آورند، دنیا بر سر آنها ویران خواهد شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، تاریخ را آیینه عبرت برای بشر دانست و با اشاره به این که قرآن کریم بخش مهمی از تاریخ را در بر گرفته است تاکید کرد: باید این مسایل تاریخی را جدی گرفت و نباید تصور کرد که اقوامی که در گذشته خصوصیت‌های مختلفی داشتند و عذاب شدند امروز دیگر واقع نخواهد شد.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به دعوت یکی کشیش مسیحی برای آتش‌زدن قرآن در روز 11 سپتامبر توسط جامعه مسیحیان، ‌اقدام گستاخانه وی را محکوم و تصریح کرد: علمای تشیع و همچنین علمای الازهر مصر این مساله را محکوم کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به این افراد گفت: شما باید بدانید این کارها مایه نفرت بیشتر مسلمانان از شما خواهد شد؛ ما مشکلی برای هم‌زیستی با سایر مذاهب غیر از فرقه ضاله که به نوعی تشکیلاتی جاسوسی است، نداریم.

این مرجع تقلید، همچنین با انتقاد از افراطی گری های گروهایی همچون طالبان و القاعده خاطرنشان کرد: اگر یک گروه ها جنایتی می‌کنند، به قرآن و مسلمانان و کتاب آنها ارتباطی ندارد،‌ اگر مبانی قرآن کریم و آموزه های اسلامی برای مردم دنیا تبیین شود،‌ با این افراد دشمن خواهند شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات