۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۸۴۱۰۴
استاندار سیستان و بلوچستان:

ترویج ارزشهای دینی از اهداف طرح ارتقای شاخص های فرهنگی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: ترویج ارزشهای دینی، ارتقای هویت ملی، پیشرفت فرهنگ و اصلاح رفتارهای مردم مطابق با ارزشهای دینی از اهداف طرح ارتقای شاخص های فرهنگی در کشور است.
علي محمد آزاد، استاندار سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، علی محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان، شب گذشته در نشست بررسی طرح ها و اعتبارات ارتقای شاخص های فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با عنایت و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به فرهنگ و احیای ارزشهای اسلامی و در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت مهرورز و ولایتمدار از مجموع 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در زمینه ارتقاء شاخص های فرهنگی کشور 440 میلیارد ریال را به این استان اختصاص داده است .

وی، افزود: ترویج ارزش های دینی، ارتقای هویت ملی، پیشرفت فرهنگ و اصلاح رفتارهای مردم مطابق با ارزشهای دینی از اهداف این طرح است .

آزاد، گفت: 10 درصد از بودجه اختصاصی به استان برای انجام کارهای ورزشی و تربیت بدنی در نظر گرفته شده است .

استاندار سیستان و بلوچستان، تأکید داشت: بیشتر طرح های ارائه شده برای استفاده از اعتبارات تخصیصی باید نرم افزاری باشد و ضروری است مدیران دستگاه های دست اندرکار در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند .

علی محمد آزاد، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست به منظور استفاده بهینه از بودجه اختصاصی و تقویت نهادهای فرهنگی و احیای اصالت هنرهای بومی در جامعه شهری و روستایی استان نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسی و مهندسی فرهنگی را به استانداری اعلام کنند .

همچنین در این نشست اسدالله اکبری، معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری و تعدادی از مدیران سازمانها و نهادهای دولتی در زمینه نیازهای فرهنگی استان توضیحاتی ارائه و برخی طرحها را پیشنهاد دادند./940/پ202/ص
ارسال نظرات