۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۴۰۲۵
از ابتدای سال تحصیلی جدید؛

10 هزار مدرسه قرآنی در کشور ایجاد می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، از آغاز فعالیت 10 هزار مدرسه قرآنی همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در سراسر کشور خبر داد.
قرآن کريم
علی اصغر یزدانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز فعالیت 10 هزار مدرسه قرآنی همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در سراسر کشور خبر داد.

وی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، فرهنگ سازی قرآنی در مدارس و انس بیشتر دانش آموزان با آموزه ها و مفاهیم قرآنی را از جلمه اهداف فعالیت این مدارس ذکر کرد و ابراز داشت: این طرح با رویکرد وزیر آموزش و پرورش و با توجه به مسؤولیتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مباحث قرآنی به عهده این وزارتخانه گذشته است، انجام می شود.

یزدانی از فراهم شدن زیرساختارهای لازم برای اجرای مناسب طرح فعالیت مدارس قرآنی خبر داد و بیان داشت:‌ طرح مدارس قرآنی در گستره دانش آموزان، اولیا و مربیان، فرهنیگان و آموزگاران طراحی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، در خصوص زمان شروع فعالیت های مدارس قرآنی نیز تصریح کرد: مدارس قرآنی آموزش و پرورش از نیمه دوم مهرماه سال جاری فعالیت خود را با برنامه ریزی مناسب و هدفگذاری دقیق شروع خواهد کرد.

وی ادامه داد: در فاز اول اجرای طرح مدارس قرآنی، طرح فوق در 10 هزار مدرسه اجرایی خواهد شد و ما تا ظرفیت 50 هزار مدرسه قرآنی نیز گنجایش و ظرفیت داریم که برنامه های قرانی را اجرا کنیم.

یزدانی با بیان اینکه انس با قرآن کریم، زمینه های بصیرت افزایی دانش آموزان را فراهم می کند تصریح کرد: با عنایت و توجه وزیر آموزش و پرورش ما در صدد هستیم مراکز مهمی را جهت انس بیشتر با قرآن کریم و فرهنگ سازی برای فعالیت های قرآنی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ایجاد کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات