۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۸۳۸۴۵

کنگره ملی «پیام رسان عاشورا» در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری کنگره ملی «پیام رسان عاشورا» در ارومیه خبر داد.
عاشورا
معصومه جعفریان، مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری کنگره ملی «پیام رسان عاشورا» خبر داد و افزود: این کنگره ملی با هدف معرفی شخصیت و ابعاد زندگی حضرت زینب (س)، توسعه فرهنگ صبر، استقامت، ایثار و شهادت برگزار می شود.

وی بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) پیام رسان عاشورا، موقعیت شناسی و بصیرت، جلوه های حماسه آفرینی و ایثارگری و سخنرانی ها، الگو های اخلاقی، عبادی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی و خانه داری حضرت زینب (س) را از محور های برگزاری این کنگره اعلام کرد و گفت: همچنین در این کنگره صاحبنظران در رابطه با چگونگی حضور زنان در صحنه های پیام رسانی از دیدگاه اسلام، حضور زن در صحنه های دفاع مقدس از دیدگاه اسلام، پیام حضرت زینب (س) برای نسل های حال و آینده، پیروی از ولایت و ولایتمداری در سیره حضرت زینب (س)، چگونگی تاسی زن مسلمان در مسائل علمی، سیاسی و ارزش های اخلاقی به حضرت زینب (س) و جلوه هایی از مدیریت حضرت زینب(س) بعد از شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در کربلا به بحث و بررسی خواهند پرداخت.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: علاقه مندان می توانند برای شرکت در این کنگره تا اول آذرماه سال جاری فرصت دارند مقالات و آثار هنری خود را در رشته های خطاطی، طراحی، گرافیگ و وبلاگ نویسی به دبیر خانه این کنگره، واقع در بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی ارسال کنند.

جعفریان تاکید کرد: همچنین مقالات رسیده در قالب مجموعه آثار به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است؛ در آذربایجان غربی 200 هزار خواهر بسیجی در قالب 21 حوزه مقاومت بسیج، 230 حوزه بسیج در سطح مدارس و دانشگاه ‌ها و 430 پایگاه در سطح مساجد محلات جذب و سازماندهی شده و مشغول فعالیت هستند./936/پ202/ص
ارسال نظرات