۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۸۳۸۱۲
حجت‌الاسلام خسروپناه:

مقابله با تهاجم شبکه‌های ماهواره‌ای منفعلانه نباشد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: برای مقابله با تهاجم شبکه‌های ماهواره‌ای، نباید منفعلانه گام برداریم، بلکه باید علاوه بر دفع حملات نرم، به صورت تهاجمی در این عرصه فعال باشیم.
حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مورد چگونگی و نحوه مقابله با تهاجم دشمن از طریق شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای، گفت: برای پرداختن صحیح و اصولی به این امر بسیار مهم که نیاز آن به صورت جدی احساس می‌شود، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، باید افرادی توانمند، فعال و با انگیزه بیشتری را به کار گیرد.

وی افزود: نباید همیشه به صورت منفعلانه در برابر غرب قدم برداریم، یعنی اینکه منتظر باشیم که آنها حمله کنند و ما به دفاع بپردازیم، بلکه باید فعالانه‌‌تر، مصمم‌تر و با انگیزه‌تر، علاوه بر دفع حملات نرم دشمن، بتوانیم برنامه‌هایی تلویزیونی مورد نظر خودمان را در کشورهای دیگر هم پوشش دهیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید مجدد بر اینکه باید یک کار تهاجمی را در زمینه مقابله با شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای دشمنان نظام و اسلام صورت دهیم، خاطرنشان ساخت: برای مثال، بالای 500 میلیون مسلمان اردو زبان در جنوب شرقی آسیا وجود دارد، چه اشکالی دارد که ما شبکه اردو زبان داشته باشیم، به نظر می‌رسد برای شروع، همین برنامه‌های تلویزیونی خودمان را به زبان اردو برای آنها پخش کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی شبکه‌هایی مانند شبکه جهانی جام جم تنها برای ایرانیان مقیم خارج از کشور مفید است، در حالی که ما متدینین زیادی در کشورهای مختلف داریم که به ایران علاقه‌مندند و به دنبال این هستند که معارف اسلامی را از زبان جمهوری اسلامی ایران فرا بگیرند.

حجت‌الاسلام خسرو پناه با بیان اینکه اگر ما به این عرصه وارد نشویم و همواره حالت منفعلانه داشته باشیم، دیگرانی که بعضا دشمنی با نظام اسلامی هم دارند جای ما را خواهند گرفت، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر بیش از 60شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به راه افتاده است، که بخشی از آنها وهابی هستند و برخی سکولارهایی هستند که فساد و فحشا را ترویج می‌دهند.

وی افزود: هم اکنون160 یا 170میلیون مسلمان در کشور پاکستان وجود دارند که از همین شبکه‌ها تغذیه می‌شوند، حال آن که بیشتر آنها مایلند که در فراگیری معارف اسلامی از برنامه‌های ایران تغذیه شوند.

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به سؤال دیگری، مبنی بر این که بدون توجه به دفاع نمی‌توان حمله کرد، اظهار داشت: البته ابتدا باید دید که جامعه ما با چه شبهات و ابهاماتی روبه شده است تا آنها را رفع کرد.

وی ادامه داد: به ویژه بعد از جریانات سال گذشته، بین جامعه و به ویژه مجامع علمی و افراد تحصیل کرده بحث ولایت فقیه به صورت جدی مطرح شده است، در حالی که صدا و سیما یک بخش تلویزیونی در این زمینه نداشته است. لازم است صدا و سیما بر اساس نیازهایی که مردم دارند برنامه‌های خود را فراهم کند و در همین راستا، جلسه پرسش و پاسخ در مورد ولایت فقیه در صدا و سیما برگزار شود و به شبهات مردم پاسخ داده شود.

براساس گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: متأسفانه رسانه ملی، از نیازهای فکری و اندیشه‌ای که در سطح جامعه وجود دارد، فاصله گرفته و لازم است که به نیازهایی در این رابطه توجه بیشتری کند. /920/د103/ع

ارسال نظرات