۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۸۳۷۲۱
با حضور استاندار؛

خبرنگاران و اصحاب رسانه قم تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه، با حضور استاندار و شماری از مدیران قم در تالار معصومیه استانداری برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، جمعه شب در دومین روز از ماه مبارک رمضا، با حضور حجت الاسلام موسی پور استاندار قم و شماری از مدیران استانی و مسؤولان خبرگزاری ها و نشریات استانی در محل تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که به همت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم برگزار شد، حجت الاسلام موسی پور، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را از مهم ترین و سخت ترین مشاغل ارزیابی کرد و ابراز داشت: رسانه ها آیینه تمام نمای جامعه هستند و اگر به این رسالت توجه کنند، وظایف و ماموریت های خود را به درستی انجام خواهند داد.

استاندار قم، جایگاه خبر و خبر رسانی را مهم و مقدس ارزیابی کرد و با بیان اینکه کار خبرنگاری رسالت انبیا الهی است، توجه به منافع ملی، مصالح کشور و شرایط زمانی و مکانی و همچنین تزریق روحیه امید و نشاط و همچنین پرهیز از انعکاس مطالب تفرقه آمیز را از جمله مسائل مهم برای اصحاب رسانه دانست.

وی ابراز داشت: خبرنگاران باید شرایط و موقعیت حساس کنونی کشور را مد نظر قرار دهند و به تبعات انعکاس اخبار خود و بهره برداری هایی که دوست و دشمن از این اخبار می کنند توجه داشته باشند و افق دید خود را وسیع تر کنند.

در ادامه این مراسم، محمد حسین استادآقا، مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم نیز در سخنانی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این اداره کل در راستای خدمت رسانی به خبرنگاران و اصحاب رسانه ارائه کرد و گفت: در استان قم 136 رسانه مکتوب مجوز فعالیت دریافت کرده اند و همچنین هشت دفتر نمایندگی خبرگزاری در این استان وجود دارد و دفتر مرکزی خبرگزاری رسا نیز در این شهر مذهبی قرار دارد.

وی پرداخت تسهیلات بانکی و بیمه خبرنگاران را از جمله خدمات رفاهی برای خبرنگاران استان عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از یکهزار نفر در صندوق حمایت از هنرمندان استان عضو شده اند که از این تعداد بیش از دویست نفر از همکاران رسانه ای هستند.

حسین محمدرضایی، مدیر خانه مطبوعات قم نیز در این مراسم، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های انجام شده ارائه و تصریح کرد: خبرنگاران در سخت ترین شرایط ممکن برای رساندن و انعکاس اخبار تلاش می کنند و خبرنگاران قمی نیز همواره در عرصه خبر خوش درخشیده اند.

وی همچنین از راه اندازی کارگروه رسانه استان قم در آینده نزدیک خبر داد و اعزام خبرنگاران به عسلویه، همایش ملی خبرنگاران با حضور رییس جمهور و اعزام اصحاب رسانه به نمایشگاه مطبوعات را از مهم ترین اقدامات خانه مطبوعات عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از سوی استاندار قم، از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران قمی تجلیل شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات