۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۸۳۳۸۱

همایش بزرگ روحانیت اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ روحانیت استان اردبیل در آستانه ماه مبارک رمضان در مسجد جامع اردبیل برگزار شد.
امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، عصر روز گذشته در همایش بزرگ روحانیت اردبیل به تشریح اصول تبلیغ در ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی تبلیغ عملگرا را بهترین نوع تبیین معارف دینی دانست و اظهار داشت: زمان شناسی و آگاهی از شرایط تبلیغ مهم‌ترین اصول اولیه تبلیغ محسوب می شود.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که اخلاق حسنه پیامبر اسلام(ص)، عاملی برای جذب به اسلام ناب بود، تصریح کرد: مبلغان نباید به سمت تبلیغ تحکمی حرکت کنند، حسن خلق در امر تبلیغ اصلی غیرقابل انکار است.

وی در ادامه با تأکید بر نقش روحانیت در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی گفت: بدون شک علما و روحانیان راهگشای بسیاری از معضلات فرهنگی و دینی جامعه هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اعزام مبلغ در ماه رمضان گفت: تمامی مناطق استان بایستی از حضور معنوی روحانیان بهره‌مند شده و از منابر و مجالس مبلغان محروم نمانند.

امام جمعه اردبیل همچنین با تأکید بر خلوص نیت در تبلیغ مبانی دینی تصریح کرد: همه گفتارها و اعمال مبلغان بایستی خدایی باشد، در این صورت تأثیرگذاری لازم را خواهد داشت.

همچنین سیدحسین صابری، استاندار اردبیل، در سخنانی روحانیت را نماد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملت ایران دانست و اظهار داشت: دولت همواره از خدمات حوزه و روحانیت بهره‌‌مند بوده و تقویت مدارس علوم دینی را وظیفه خود می داند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی دولت، تصریح کرد: از مبلغان و خطبای ماه رمضان انتظار می‌رود تا مباحث مربوط به طرح تحول اقتصادی دولت و هدفمندسازی یارانه‌ها را در مجالس مذهبی بازگو کنند.

وی اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب طرح های اقتصادی دولت را خواستار شد و گفت: روحانیان یکی از عوامل نزدیکی و صمیمیت مردم با دولت و خدمتگزاران نظام هستند./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات