۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۳۳۳۳

دانشنامه علم حدیث در اینترنت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ در روزهای پایانی ماه شعبان دانشنامه علم حدیث و رجال با 679 مطلب دربردارنده؛ مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ و چکیده پایان نامه به همت محققان مرکز تحقیقات بر روی پایگاه اینترنتی حوزه قرار گرفت.
مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي ، نور


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نورسافت، اکبر پوست چیان، کارشناس روابط عمومی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، روز دوشنبه در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه ارومیه ضمن معرفی پایگاه حوزه به دانشنامه علم حدیث و رجال اشاره کرد و افزود: هدف از تدوین این دانشنامه کمک به امر تحقیق و پژوهش محققان حوزه و دانشگاه در حوزه حدیث عنوان کرد.

وی افزود: این دانشنامه در قالب 60 نمایه شامل؛ 18 نمایه اصلی و 42 نمایه فرعی از هم اکنون بر روی پایگاه اینترنتی حوزه در دسترس علاقمندان می باشد.

پوستچیان با اشاره به نمایه های اصلی این دانشنامه ادامه داد: علم الحدیث، حدیث، روایت، سیر تاریخی حدیث، تدوین وجمع آوری حدیث، جوامع حدیثی، محدثین، اصطلاحات حدیثی، مسائل و موضوعات حدیثی از نمایه های اصلی دانشنامه علم حدیث می باشند.

مدیر پایگاه نورسافت اظهارداشت: احادیث برگزیده، معارف حدیثی، کتابشناسی حدیث و علوم حدیث ، حدیث و علوم حدیث در پرسش و پاسخ ، حدیث و علوم حدیث در پایان نامه ها ،حدیث و علوم حدیث در رسانه، اینترنت و نرم افزار، مراکز و مؤسسات حدیث و علوم حدیث از دیگر نمایه های اصلی این دانشنامه می باشند.

پوست چیان در بخش دیگری از سخنانش به معرفی نمایه های فرعی این دانشنامه پرداخت و گفت: تعریف علم حدیث، اقسام و بخش های علم حدیث، جایگاه سنت از دیدگاه شیعه، نقش و فضیلت حدیث، حجیت حدیث، سبک شناسی حدیث، اقسام حدیث، جوامع حدیثی اهل سنت وشیعه، رجال حدیثی اهل سنت و شیعه برخی از عناوین نمایه های فرعی دانشنامه را تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: حدیث باب مدینه علم، حدیث تشبیه، حدیث ثقلین، حدیث رفع،حدیث سبق اسلام، حدیث سلسله الذهب، حدیث طیر و... از دیگر نمایه های خواندنی این دانشنامه مناسبتی هستند.

لازم به ذکر است علاقمندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه خواندنی به پایگاه اینترنتی حوزه نت به نشانی
http://www.hawzah.net مراجعه کنند./919/د102/ع

ارسال نظرات