۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۸۳۱۸۱
اخلاق در تبلیغ (7)؛

یکی از مبلغان حوزه علمیه: رعایت اخلاق و زی طلبگی نوعی تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه قم، رعایت اخلاق، زی طلبگی و توجه به نیازهای آحاد مختلف جامعه را از جمله مهم ترین وظایف مبلغان و روحانیان در فرصت های تبلیغی عنوان کرد.
اعزام روحاني


حجت الاسلام مجید خاموشی، از مبلغان حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش مبلغان را در ارتقا بصیرت جامعه و آگاهی های عمومی و مذهبی مردم بسیار مهم و برجسته توصیف کرد.

وی با تبیین وظایف و رسالت های مبلغان و روحانیان، توجه به نیازهای مناطق را از اساسی ترین رسالت های آنان ذکر کرد و اظهار داشت: برای اعزام به مناطق مختلف تبلیغی، اصلی ترین امر برای مبلغ باید توجه به نیازهای آن منطقه باشد.

این طلبه حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیان نباید در رفتن به مناطق هیچ گونه پیش شرطی را لحاظ کنند و صرفا برای تبلیغ دین و انجام رسالت الهی خود باید انجام وظیفه نمایند.

حجت الاسلام خاموشی، ارتباط با نسل جوان و پاسخ به سؤالات و شبهات آنان را از دیگر اولویت ها برای مبلغان دانست و تاکید کرد: مبلغان و روحانیان در فرصت های تبلیغی، افزون بر جلسات عمومی و سخنرانی،‌ باید جلسات خصوصی تری نیز با جوانان داشته باشند تا بتوانند راحت تر با نسل جوان ارتباط برقرار کنند.

وی تاکید بر مسائل وحدت آفرین را از دیگر ضروریات برای مبلغان ذکر و تصریح کرد: مبلغان و روحانیان حوزه های علمیه تا زمانی که مساله ای را مطمئن نیستند، نباید آن را برای مردم نقل کنند زیرا این مساله آفات بسیاری را به همراه دارد.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: بهره گیری طلاب، مبلغان و روحانیان از نظرات و تجارب افرادی که قبلا در این گونه مناطق به انجام وظیفه تبلیغ دین پرداخته اند، می تواند بازدهی کار تبلیغی آنان را دوچندان کند.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: مبلغان باید سعی کنند در جلسات عمومی از آیات و روایات بیشتر استفاده کنند و در جلساتی که با جوانان دارند نیز افزون بر تمسک و استناد به آیات و روایات،‌ باید مطالب را به صورت استدلالی برای آنها بیان کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اخلاق و زی طلبگی در تبلیغ باید حفظ شود ابراز داشت: مردم از روحانیان و مبلغان انتظار بسیار زیادی دارند و باید با عمل و رفتار مناسب مردم را جذب دین کنند./924/ ت302/ع

ارسال نظرات