۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۸۳۱۷۰
مبلغ حوزه علمیه قم:

مبلغان با تبیین آموزه های دینی، خلاهای فرهنگی جامعه را پر کنند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه قم، پرکردن خلاهای فرهنگی با استفاده از مبانی اسلامی و آموزه های دینی و همچنین بصیرت دهی به مردم را از جمله وظایف مبلغان و روحانیان در فرصت های تبلغی دانست.
اعزام مبلغ، تبليغ


حجت الاسلام سید علی موسوی، مبلغ حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش مبلغان را در تبیین مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه بسیار مهم و بارز خواند.

وی با اشاره به حوادث و فتنه های بعد از انتخابات، ضرورت روشنگری و تبیین مسائل از سوی مبلغان را متذکر شد و اظهار داشت: درسی که آحاد مختلف جامعه باید از فتنه اخیر بگیرند، این است که هیچ گاه از افراد بت نسازند.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم، با بیان اینکه این گونه مسائل باید برای مردم تبیین شود خاطر نشان کرد: تبیین این مسائل و حقایق برای جامعه به ویژه نسل جوان، خود نوعی بصیرت افزایی در جامعه است که طلاب باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی، روشنگری و جهت دهی در خصوص حجاب و عفاف را از اولویت های طلاب و مبلغان در کار تبلیغی دانست و تاکید کرد: متاسفانه تساهل و تسامح در این زمینه کار را به جایی رسانده است که امروز حتی در برخی روستاهای کشور نیز شاهد بدحجابی هستیم.

وی با بیان اینکه مبلغان باید پیامدهای بی بندوباری و بی حجابی را برای آحاد مختلف جامعه تبیین کنند تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی در برخی نقاط کشور، مردم آگاهی های سیاسی، اجتماعی و مذهبی بسیار کمی دارند و پر کردن این خلاها رسالتی است که مبلغان و روحانیان باید با استفاده از مبانی ناب اسلامی و آموزه های دینی نسبت به آن اهتمام و توجه داشته باشند.

این مبلغ حوزه علمیه قم در ادامه نقش طلاب و روحانیان را در تبیین ابعاد طرح ها و برنامه های مهم مسؤولان و دولت برای مردم مهم عنوان و با اشاره به ابهام بسیاری از مردم نسبت به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها ابراز کرد: به دلیل عدم اطلاع رسانی لازم از سوی مسؤولان، متاسفانه بسیاری از مردم نسبت به اجرای این طرح ابهامات زیادی دارند و تصور می کنند این طرح تنها گرانی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: از این رو ضروری است مبلغان و و روحانیان ابعاد مختلف این طرح،‌ برکات،‌ و ثمرات ناشی از آن را برای مردم تبیین کنند و مردم را از ابهام خارج نمایند.

وی ابراز داشت: طرح هدفمند کردن یارانه ها جراحی بزرگ اقتصاد کشور است و ضرورت دارد مردم از هر جهت برای اجرای این طرح آماده شوند و طلاب و مبلغان نیز در این راستا نقش اساسی و کلیدی دارند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات