۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۳۱۳۳
خطیب جمعه مسجد حسنین بیروت:

دشمنان با وعده های دروغین پوششی برای استمرار یهودی سازی قدس ایجاد کردند

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با هشدار نسبت به نقشه های شوم آمریکایی ـ اسراییلی علیه فلسطین و تمام امت اسلام و تلاش آنها برای ایجاد پوششی برای استمرار شهرک سازی های یهودی و پایان بخشیدن به مساله فلسطین، امت اسلام را به هشیاری و بیداری فراخواند.
سيد علي فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله، خطیب جمعه مسجد امامین حسنین بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به درگیری العدیسه در جنوب لبنان میان ارتش لبنان و نظامیان اسراییلی، گفت: دشمن صهیونیستی هفته گذشته تجاوز جدیدی را در برابر چشم و گوش نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل (یونیفل) در مرزهای لبنان آغاز کرد و ارتش لبنان بار دیگر با عمل به وظیفه ملی خود در برابر این تجاوز ایستاد تا به همه نشان دهد که خیال دشمن و دولت آمریکا برای تغییر عقیده ارتش لبنان شکست خورده و ناکام خواهد ماند.

خطیب جمعه بیروت درگیری العدیسه در جنوب لبنان میان ارتش لبنان و اسراییل را پیامی روشن در این مرحله دانست و گفت: ارتش لبنان با جانفشانی توانست مقابل دشمن صهیونیستی بایستد و بازتاب های این پیام از کشور کوچک لبنان عبور خواهد کرد و به گوش جهانیان خواهد رسید.

وی با خاطرنشان کردن مسؤولیت سران لبنانی در حمایت از ارتش این کشور و وحدت داخلی، گفت: مسؤولان لبنانی باید با موضع گیری های قاطع در رویارویی با تلاش طرف های شناخته شده بین المللی برای فتنه انگیزی به هدف رها کردن دشمن صهیونیستی از تنگنایی که در آن گرفتار است، بایستند و همان طور که ارتش نقش خود را در رویارویی با دشمن خارجی به خوبی ایفا کرد، آنان نیز نقش خود را در برابر دشمن داخلی به خوبی ایفا کنند.

گفتنی است که روز سه شنبه هفته پیش، اسراییل با هدف قطع چند درخت در خاک لبنان در منطقه العدیسه با تانک ها و تجهیزات نظامی خود به خاک این کشور تجاوز کرد که با مقاومت ارتش لبنان روبرو شد و در نتیجه این درگیری 3 لبنانی و فرمانده گردان اسراییلی کشته شدند.

سید علی فضل الله با اشاره به تهاجم آمریکایی و بین المللی بر ملت و مساله فلسطین، گفت: دشمنان می خواهند با اعمال فشار، فلسطینی ها را به پذیرش شروط اسراییلی وادار سازند، شروطی که در مرحله کنونی همه را به سمت مذاکرات مستقیم با دشمن صهیونیستی کشانده است.

وی با هشدار نسبت به نقشه آمریکایی ـ اسراییلی که اعراب و مسلمانان را با متوقف ساختن دروغین شهرک سازی های صهیونیستی فریفتند گفت: از همین رو، دشمن اسراییلی به یهودی سازی کامل قدس و پایان دادن به موضوع حکومت فلسطین سرعت بخشیده است.

سید علی فضل الله با اشاره به ادامه نقشه های شوم استکبار جهانی در لبنان و منطقه، همگان را به هوشیاری و آمادگی سیاسی و امنیتی برای مبارزه با تمامی اشکال فتنه گری دشمن فرا خواند./981/الف

ارسال نظرات