۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۸۲۲۵۹
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

همکاری 600 طلبه جوان در اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال 600 طلبه و 600 دانشجوی علوم قرآنی برای کیفیت بخشی طرح نشاط معنوی به سراسر کشور اعزام شدند.
اوقاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، تقی رضایار، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در همایش یک روزه مسؤولان طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه گیلان که صبح امروز در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد، تعداد موقوفات کشور را 100 هزار موقوفه اعلام و اظهار کرد: 60 درصد نیات موقوفه های یاد شده فرهنگی است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از صرف بیست درصد درآمد بقاع متبرکه و بخش فرهنگی نیات واقفان برای فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: مکان اجرای نیات فرهنگی واقفان که قید مکان ندارد، در امام زادگان تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، یادآور شد: سازمان اوقاف از امسال با اجرای برنامه های فرهنگی در طول سال در بقاع متبرکه این مراکز دینی را به قطب های فرهنگی تبدیل می کند.

رضایار از وجود هشت هزار و 500 بقعه مبارکه در کشور خبر داد و گفت: مزار امام زادگان منشأ الهام، آرامش و محل دریافت بساری از عنایت های الهی بوده و الگوهای عملی عصر حاضر برای ارائه به نسل جوان هستند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که سالانه 100 میلیون نفر از امام زادگان کشور دیدن می کنند، افزود: در تعطیلات نوروز امسال، 35 میلیون نفر از بقاع متبرکه کشور دیدن کردند.

وی درباره برنامه های برجسته فرهنگی اوقاف کشور، به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: تابستان امسال در سطح کشور 700 بقعه شاخص برای میزبانی طرح نشاط معنوی در نظر گرفته شده است.

رضایار گسترش طرح نشاط معنوی را ایجادکننده تحرک و نشاط اجتماعی دانست و اذعان کرد: امسال 600 طلبه و 600 دانشجوی علوم قرآنی برای اجرای کیفی تر طرح نشاط معنوی به سطح کشور اعزام شده اند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن اجرای طرح نشاط معنوی در گیلان، اظهار داشت: ده درصد طرح نشاط معنوی کشور در گیلان برگزار می شود.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص مشکلات اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه، گفت: زیر ساخت های فرهنگی لازم در بعضی از بقاع وجود ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امسال چهل میلیارد تومان در سطح کشور برای توسعه فضاهای فرهنگی مورد نیاز هزینه می شود.

رضایار با اشاره به ضعف مجموعه فرهنگی کشور برای ارائه ویژگی های بزرگان دینی و امام زادگان، اظهار داشت: تشریح ابعاد زندگی نامه امام زادگان و کرامات امام زادگان، قدرت سازندگی عظیمی در جامعه دارد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان طرح نشاط معنوی آغاز یک راه و کار بزرگ دانست و ابراز امیداواری کرد: از راه فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه می توان ناهنجاری های اجتماعی را از بین برد./950/پ202/س
ارسال نظرات