۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۸۲۰۸۳
امام جمعه خوی:

شخصیت‌های علمی حوزه، متأثر از آثار آیت الله مشکینی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام موسوی شکوری اصطلاحات الاصول، مصطلحات الفقه، دروس فی الاخلاق و تحریر المعالم را از جمله تألیفات آیت الله مشکینی برشمرد و بیان داشت: رییس سابق مجلس خبرگان رهبری در موضوع تحقیق و نویسندگی فقیهی توانا، مبتکر و خوش ذوق بود که نوع کتاب های وی فضلا و شخصیت های علمی حوزه را تحت تأثیر خود قرار داد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با اشاره به سالگرد رحلت فقیه مجاهد آیت الله مشکینی اظهار کرد : آن بزرگوار در پنجاه سال اخیر با تدریس علوم فقه، اصول، تفسیر و اخلاق اسلامی شاگردان مبرزی را تربیت و تحویل جامعه اسلامی داد.

شخصیت های علمی حوزه ، متأثر از کتاب های آیت الله مشکینی (ره)

وی در ادامه اصطلاحات الاصول، مصطلحات الفقه، دروس فی الاخلاق و الفقه المتأثور و تحریر المعالم را از جمله تألیفات آیت الله مشکینی برشمرد و بیان داشت: رییس سابق مجلس خبرگان رهبری در موضوع تحقیق و نویسندگی فقیهی توانا، مبتکر و خوش ذوق بود که نوع کتاب های وی فضلا و شخصیت های علمی حوزه را تحت تأثیر خود قرار داد.

آیت الله مشکینی ، خمینی دوم بود

حجت الاسلام شکوری امامت جمعه تبریز، ریاست خبرگان رهبری، حضور در خبرگان تدوین قانون اساسی و متمم آن و همچنین ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امامت جمعه شهر قم را از جمله مسئولیت ها و خدمات تاریخی آیت الله مشکینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد : آن بزرگوار در مبارزه علیه رژیم استبدادی پهلوی از جمله شخصیت های برجسته و پیش رو بود که در قم بعنوان «خمینی دوم» از او یاد می شد.
امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به روز اهدا خون از نمازگزاران جمعه خواست با اهدای خون خود علاوه بر کمک به سلامتی خویش در نجات زندگی دیگران نیز سهیم باشند.

بالابردن بصیرت دینی، از آموزه های انقلاب مشروطه

وی همچنین به شهادت شیخ فضل الله نوری و سالروز صدور فرمان مشروطه اشاره و تأکید کرد: ضرورت دارد مورخین و تحلیل گران سیاسی برای جلوگیری از انحراف تاریخ، ابعاد مختلفی از انقلاب مشروطه را مورد تجزیه و تحلیل جدی قرار دهند.

حجت الاسلام شکوری علل انحراف مشروطه از مسیر اصلی، نقش استعمارگر پیر (انگلستان)، انگیزه های مخالفت شیخ فضل الله با مشروطه و مطرح ساختن مشروطه مشروعه را از جمله موضوعاتی برشمرد که لازم است تحلیل گران در رابطه با مشروطه مورد بررسی قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: درسی که لازم است مردم ما از انقلاب مشروطه بگیرند بالابردن بصیرت دینی، تحلیل درست از توطئه های استکبار جهانی، تأکید بر مبانی دینی، پرهیز از اندیشه های التقاطی و پشتیبانی جدی عملی از ولایت فقیه است.

پیروی عملی از فرامین ولی فقیه، ضرورتی اجتناب ناپذیر

خطیب نماز جمعه خوی در بحث پایانی خطبه دوم با اشاره به تبلیغات هفته های اخیر رسانه های غربی وابسته به آمریکا و صهیونیسم بیان داشت: این جنجال آفرینی ها، تبلیغات و القائات روانی است که رسانه های وابسته به استکبار در سه محور تهدید به توسعه و گسترش تحریم ها، دامن زدن به اختلافات داخلی و در نهایت تهدید به حمله نظامی انجام می دهند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی بویژه آمریکا در هر سه محور یاد شده در طول سالیان متمادی شانس خود را آزموده و شکست خورده است و آنان با لشکر کشی به خاورمیانه در باتلاق های عراق و افغانستان گیر کرده اند که دنبال پیدا کردن راه فرار هستند پس به جرأت می توان گفت شرایط برای گشودن جبهه ای دیگر آن هم با ملت غیور ایران خیال واهی است.

حجت الاسلام شکوری با استناد به آیه شصت سوره انفال که دستور می دهد مسلمانان باید در برابر دشمنان خود آماده باشند، اذعان کرد: حفظ کردن وحدت و انسجام اسلامی، پیروی عملی از فرامین ولی فقیه، حفظ آمادگی برای مقابله با دشمنان در تمامی میدان های نظامی، سیاسی و فرهنگی از جمله ضروریات اجتناب ناپذیر است./938/پ201/ص
ارسال نظرات