۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۸۱۸۳۷
ظهور آغازی دوباره(45)؛

استاد حوزه علمیه مشهد: عصر ظهور شاهد به حاشیه رفتن عوامل نادانی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر هیأت علمی پاسخ‌گویی به سوالات شرعی حرم امام رضا(ع) گفت: در زمان ظهور تمامی عوامل نادانی کنار می‌رود؛ از این رو شرایط دریافت معرفت برای تمامی مردم در جهت فهم حق مهیا می‌شود.
استاد حوزه علمیه مشهد: عصر ظهور شاهد به حاشیه رفتن عوامل نادانی در  جامعه است
حجت الاسلام ضیایی، دبیر هیأت علمی پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم امام رضا(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: مهدویت از آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی است.

وی بیان داشت: اقوام گوناگونی در جهان به مهدویت اعتقاد دارند و در مطالبی مانند ریشه‌کن شدن ظلم و فساد و رفع بی‌عدالتی مشترک هستند.

این استاد حوزه علمیه مشهد بیان داشت: ‌طبق آموزه‌های شیعه، مهدویت سرآغازی برای احیای اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی جهل، نفرت و تاریکی‌ها را از موانع باورپذیری اندیشه مهدویت عنوان کرد و بیان داشت: در زمان ظهور تمامی عوامل نادانی کنار می‌رود و شرایط برای تمامی مردم در جهت فهم حق مهیا می‌شود و امکان معرفت برای تمامی انسان‌ها به وجود می‌آید.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: هر انتظاری رفتار خاص خود را می‌طلبد‌ و انتظار مهدی موعود(عج) بودن، شبیه شدن در رفتار و کردار با آن حضرت را اقتضا می‌کند.

وی ادامه داد: منتظر ظهور بودن یعنی این‌که در انتظار برپایی عدالت بنشینیم که این معنا با ظالم بودن منتظر نمی‌خواند، پس منتظر واقعی کسی است که بتواند رفتار خود را با ملاک‌های دولت مهدوی همخوان کند.

دبیر هیأت علمی پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی حرم امام رضا(ع) شیوع مدعیان دروغین را خطر‌آفرین عنوان کرد و ادامه داد: برخی مجالس زنانه زمینه‌ای برای بروز این مباحث  شده است و البته نمی‌توان انکار کرد که این مباحث امروز در مجامع روشنفکرانه هم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: منجی‌گرایی و محبت به امام زمان‌(عج) زمینه‌ای شده تا برخی افراد سود‌جو در‌صدد گمراه کردن این جریان اصیل برآیند.

این محقق حوزوی بیان داشت: صهیونیزم مسیحی، بابیت و بهائیت از شاخه‌های انحرافی بحث موعوگرایی است که در جامعه بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی تقویت باورهای دینی، بیان معارف مهدویت مانند اهداف غیبت، وظایف عصر غیبت را در مصونیت جامعه، ضروری توصیف کرده و گفت: متأسفانه معارف ناب مهدویت که در روایات و ادعیه به تناوب آمده است، برای مردم به درستی بیان نشده است. /909/پ202/س
ارسال نظرات