۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۸۱۷۵۴

مازندران میزبان جشنواره سراسری آواها و نغمه‌های آسمانی ‌می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های مساجد مازندران از برگزاری ششمین جشنواره جوانان مساجد کشور باعنوان آواها و نغمه‌های آسمانی به میزبانی این استان در پایان آبان‌ماه خبر داد.
مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي مساجد مازندران
محمد فوقی، مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، در گفت وگو با خبنرگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: ششمین جشنواره جوانان مساجد کشور با عنوان «آواها و نغمه‌های آسمانی» در دو رشته سرود و تواشیح به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به میزبانی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید از برادران اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشند و آثار ارسالی باید با موضوعات شهید و دفاع مقدس، غدیر، نماز، مهدویت، امام رضا‌(ع)، امام حسین‌(ع) و عاشورا، حضرت زهرا‌(س) و ‌عفاف و حجاب‌ باشد.

فوقی تصریح کرد: در رشته تواشیح استفاده از موسیقی به شکل زنده سبب حذف اثر از دور مسابقات می‌شود، امتیازهای مثبت یا منفی اجرای تک‌خوان‌ها در بخش‌های داوری صوت و لحن و فصاحت جزو امتیاز گروه محاسبه می‌شود و گروه‌های برتر مسابقات تواشیح سازمان اوقاف و امور خیریه نمی‌توانند در رشته تواشیح این جشنواره شرکت کنند و گروه‌های برتر تواشیح جشنواره‌های سال‌های گذشته ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور می‌توانند آثار خود را به شکل VCD و غیر نرم‌افزاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رشته سرود نیز باید در دو مقطع سنی 10 تا 15 سال و 14 سال به بالا بوده، نفرات گروه حداکثر باید 16 نفر باشند و حضور رهبر گروه و یا مربی در کنار گروه ضروری است همچنین امتیاز حضور تکخوان در گروه با دیگر امتیازات جمع نمی‌شود و عدم آرایش ترکیب گروه در حین اجرا سبب کسر امتیاز از گروه می‌شود، همچنین ارائه متن مکتوب به همراه لوح فشرده اثر الزامی است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان باید آثار خود را تا تاریخ بیستم مهر امسال به دبیرخانه جشنواره سراسری آواها و نغمه‌های آسمانی مازندران واقع در ساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات