۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۸۱۶۹۷
ظهور آغازی دوباره(24)؛

محقق عرصه دین پژوهی: مقوله مهدویت آمیخته‌ای از ‌عقل و احساس است

خبرگزاری رسا ـ محقق عرصه دین پژوهی گفت: حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) تصویر زیبایی از عدالت، حق مداری، معنویت و انسانیت است از این رو باید بکوشیم جامعه خود را به این آرمان‌ها برسانیم.
امام مهدي(ع)
جواد عبدالهیان، محقق عرصه دین پژوهی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام زمان‌(عج)‌ گفت: مقوله مهدویت آمیخته‌ای از مطالب عقلی و عاطفی است که تبیین این بحث بدون توجه به این دو بعد امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به این‌که جشن‌های نیمه شعبان از مصادیق تعظیم شعائر اسلامی است، بیان داشت: امروزه جشن‌های مهدویت در سراسر کشور در حال گسترش است؛ اما باید بکوشیم جنبه های معرفتی در کنار این مجالس شادی افزون شود.

این کارشناس علوم اسلامی با بیان این‌که طراحی و برنامه ریزی در جشن‌ها باید به گونه‌ای باشد که جوانان را به خود جذب کند، اظهار امیدواری کرد جشن های نیمه شعبان سبب گرایش بیشتر مردم به سیره اهلبیت(ع) و درک لذت شادی معنوی شود.

این محقق علوم تربیتی اذعان کرد: مباحث مهدویت باید به درستی گفته شود و پندارهای ناصواب در بین مردم و شبهات به درستی جواب داده شود.

وی انتظار را زمینه ای برای خودسازی عنوان کرده و ابراز داشت: کسانی که بتوانند به وظایف خود در عصر غیبت عمل کنند شایستگی‌های خود را برای زمان حضور نشان می‌دهند.

دانش آموخته حوزه علمیه خراسان گفت: دشمنان همواره در طول تاریخ کوشیده اند تا حق را با شیوه های گوناگون به حاشیه ببرند و در همین راستا عرصه انتظار را در بدترین فتنه ها و شبهات روبه‌رو‌ کرده اند.

وی بیان داشت: برخی مدعیان دروغین چنان فضا را غبار آلود می‌کردند و با حیله‌های گوناگون وارد میدان اعتقادات می‌شدند که تشخیص حق دشوار می‌شد و در چنین فضایی تنها کسانی که اسلام را از دانشمندان اسلامی و فقیهان می‌گرفتند، سر‌بلند از امتحان بیرون می‌آمدند.

پژوهشگر علوم حوزوی عنوان کرد: حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) تصویر زیبایی از عدالت، حق‌مداری، معنویت و انسانیت است که باید بکوشیم در جامعه خود تا می‌توانیم با آن مشابهت ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: دشمنان اسلام امروز به قوت‌های اندیشه مهدوی پی برده‌اند و با اقدامات خود در‌صدد تخریب این اندیشه گام برمی‌دارند.‌/909/ت302/س
ارسال نظرات