۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۱۶۷۳
ظهور آغازی دوباره(23)؛

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه: نابرابری‌ها و کج رفتاری‌ها در فرهنگ انتظار جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و اخلاق ‌حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه با تبیین زوایای پنهان بحث مهدویت، آگاهی مردم را افزایش دهند تا جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین کمتر بتوانند بروز و ظهور پیدا کنند.
امام مهدي ع
حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب و اخلاق ‌حوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج)، گفت: وضعیتی که امروز در جوامع انسانی مختلف با آن روبه رو هستیم، پر است از نا برابری و ظلم و بی عدالتی و اینها باعث احساسات منفی در اشخاص می شود.

 معاون تهذیب و اخلاق ‌حوزه‌های علمیه ادامه داد: بی عدالتی در جامعه زیاد شده است و دائره مشکلات بشری بزرگ شده اما این ناامیدی انسان است که می تواند مشکل را بزرگ تر کند.

وی با توجه به اینکه در اموزه های دینی ما با نا امیدی و یأس مقابله شده است، ادامه داد: فرهنگ انتظار این حس را به منتظران القا می‌کند که با امید به فردا حرکت کنند و از آینده تلقی مثبتی داشته باشند.

حجت الاسلام حسین‌خانی بیان داشت: در فرهنگ انتظار، نابرابری ها و کج رفتاری ها ناپایدار است و شخص باید با امیداواری زندگی خود را سامان دهد.

 معاون تهذیب و اخلاق ‌حوزه‌های علمیه در ادامه این گفت‌و‌گو با اشاره به خطر مدعیان دروغین مهدویت در جامعه بیان داشت: مدعیان اثر تخریبی در مهدی باوری دارند و ادامه این مسیر می‌تواند اعتقادات مهدی باورانه را سست کند.

وی روشنگری را وظیفه حوزه‌های علمیه برشمرد‌ و گفت: حوزه‌های علمیه باید به این سو بروند که با روشن کردن ابعاد مهدویت و تبیین زوایای پنهان این بحث، آگاهی مردم را افزایش دهند تا ‌جریان‌های فاسد کمتر بتوانند بروز و ظهور پیدا کنند.‌/909/ت302/س


ارسال نظرات