۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۸۱۶۶۷
علامه شیخ عفیف نابلسی:

آمریکا و اسراییل در تلاشند حزب الله را مقصر پرونده ترور رفیق حریری نشان دهند

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی با اشاره به تحولات اخیر لبنان و امکان وارد شدن لبنان به مرحله ای لبریز از تنش ها و فشار های سیاسی ـ امنیتی، نسبت به تلاش آمریکایی ـ اسراییلی برای متهم نشان دادن حزب الله در پرونده ترور رفیق حریری هشدار داد.
نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه شهر صیدای لبنان با اظهار اینکه تحولات مهم اخیر کشور، لبنان را در آستانه مرحله جدیدی که ممکن است تنش ها و فشارهای سیاسی و امنیتی شدیدی در بر داشته باشد، قرار داده است، افزود: شاهد تلاشی آمریکایی ـ اسراییلی برای نسبت دادن اتهام ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان به حزب الله هستیم.

وی با اظهار اینکه این اتهام هیچ گونه مبنای قانونی و دلیل محکمه پسندی ندارد، گفت: مصداقیت و پاکی این دادگاه بارها زیر سؤال رفته و رای اولیه نشان می‌دهد که این دادگاه رنگ سیاسی به خود گرفته است و جریان امور در آن به نفع اسراییل و در جهت به دام افتادن لبنان در بحران فتنه‌ها و جنگ‌های داخلی پیش می‌رود.

علامه نابلسی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی و آمریکا در این بازی خطرناک افزود: اگر آنها از محتوای رای اولیه دادگاه آگاهی نداشتند ، پس چگونه نوید بروز بحران داخلی در ماه‌های آینده را دادند.

وی مسلمانان و مسیحیان لبنان را به همدلی و همبستگی برای جلوگیری از تحقق یافتن دسیسه های دشمنان در لبنان شد و افزود: رژیم صهیونیستی با فرافکنی و تفرفه بین طایفه های مختلف لبنان به دنبال بهانه جویی برای حمله مجدد به لبنان است./981/الف

ارسال نظرات