۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۸۱۳۵۲

انتقاد حجت‌الاسلام وافی از منتقدان کمک دولت به توسعه مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اظهار نظر برخی از افراد در خصوص مشارکت دولت در طرح؟‌های توسعه ای مسجد مقدس جمکران، از نگاه تنگ نظرانه این افراد به این مساله انتقاد کرد.
حجت الاسلام مرتضي وافي
حجت الاسلام مرتضی وافی، دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقبال مردم به مسجد مقدس جمکران، از سفر سالانه 17 میلیون نفر به این مکان مقدس خبر داد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی دبیر خانه شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران برای خدمات رسانی فرهنگی به مسافران و زایران این مسجد مقدس تاکید کرد: حدود پنج میلیون نفر از 17 میلیون نفری که در طول سال به مسجد مقدس جمکران سفر می کنند، مخاطب خاص ما هستند.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: اگر سرانه هزینه های فرهنگی در طول سال برای هر نفر را ده هزار تومان در نظر بگیریم، مجموعه هزینه های فعالیت های فرهنگی مسجد مقدس جمکران، رقمی در حدود پنجاه میلیارد تومان خواهد بود و حداکثر کمکی که دولت در این بخش به مسجد مقدس جمکران در طول یک سال می کند، پنج ملیلیارد تومان است.

وی با اشاره به فعالیت ها و طرح های عمرانی و توسعه ای مسجد مقدس جمکران گفت: برآورد هزینه ها و فعالیت های عمرانی و خدماتی مسجد مقدس جمکران در طول یک سال، رقمی در حدود 250 میلیارد تومان است.

حجت الاسلام وافی افزود: اگر دولت بخواهد سالیانه یک دهم به توسعه فعالیت ها و طرح های عمرانی مسجد مقدس جمکران کمک کند، آیا باید این گونه تصور کرد که مسجد جمکران دولتی شده است؟

وی با انتقاد از تنگ نظری برخی از منتقدان مشارکت دولت و کمک به توسعه مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: در نظام اسلامی، آیا تفاوتی بین مردم و دولت و این گونه اماکن وجود دارد؟

حجت الاسلام وافی تصریح کرد: کسانی که تا زمزمه مشارکت و تعامل دولت و مسجد مقدس جمکران را می شنوند و نگران می شوند که مسجد مقدس جمکران دولتی شده است، باید بدانند پایه های اصلی تفکرشان نسبت به نظام و حکومت اسلامی و رسالت هایی که دولت و حاکمیت برعهده دارد و امام راحل این امور و اصول را پایه گذاری کردند، دچار تزلزل و تردید است.

گفتنی است، چندی پیش برخی از رسانه ها در اقدامی تامل برانگیز، نسبت به کمک دولت به توسعه مسجد مقدس جمکران اعتراض کرده بودند و کمک دولت به این مکان مقدس را کاری اشتباه قلمداد و با این بهانه که دولت در صدد دولتی کردن مسجد مقدس جمکران است، نسبت به اهتمام دولت به توسعه این مکان مقدس اعتراض کرده بودند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات