۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۸۱۲۹۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

سنگر نماز جمعه عامل دلگرمی دوستداران و یاس دشمنان نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، نقش و تاثیر نماز جمعه را در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نظام اسلامی بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: خطبه های نماز جمعه موجب پالایش روح و روان جامعه می شود.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي عضو مجلس خبرگان


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز جمعه را یکی از بزرگ ترین عبادات سیاسی و اجتماعی مسلمانان دانست و با اشاره به ظرفیت های فکری، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تریبون نماز جمعه بیان داشت: نماز جمعه در انقلاب اسلامی احیا شد و می توان این فریضه را یکی از نعمت ها و برکات فراموش نشدنی انقلاب اسلامی خواند.

این استاد حوزه علمیه قم، نماز جمعه را از یادگاران ماندگار امام راحل در نظام اسلامی خواند و گفت:‌ نماز جمعه باعث می شود که مردم نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی آگاه شوند و با حضور در نماز جمعه خود را برای یک هفته پالایش کنند.

وی دعوت به تقوا را از جمله ارکان نماز جمعه دانست و ابراز داشت: خطیب جمعه، در خطبه های نماز افرادی را که روزمره گی بر آنها غلبه پیدا کرده است را به تقوای الهی و تهذیب نفس دعوت می کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، سنگر نماز جمعه را در عرصه های مختلف تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: ائمه جمعه در خطبه های نماز به تبیین مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و عقیدتی می پردازند و مردم را نسبت به نقشه های دشمنان و مسائل جاری جهان اسلام و عرصه های داخلی و بین المللی آگاه می کنند.

وی تاکید کرد: نماز جمعه در مکتب تشیع به عنوان حربه بسیار بزرگ سیاسی و اجتماعی است که موجب دلگرمی دوستان و یاس دشمنان و بدخواهان نظام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، با اشاره به نقش برجسته خطبای نماز جمعه در بصیرت دهی به مردم و روشنگری حوادث و جریانات خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان از ظرفیت نمازهای جمعه حداکثر استفاده را کرد، نقش ائمه و خطبای جمعه در این راستا بسیار مهم و برجسته است و باید با برنامه ریزی دقیق رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در طول سی سال انقلاب اسلامی ایران نقش و کارکرد خود را به خوبی نشان داده است تاکیدکرد: نمازهای جمعه در سراسر کشور همواره با استقبال بسیار خوب مردم به ویژه جوانان روبرو بوده و در زمان دفاع مقدس نیز بیشترین اعزامی ها به جبهه های نبرد حق علیه باطل نیز ازهمین صفوف نماز جمعه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: امروز نیز بصیرترین افراد و متدین ترین جوانان جامعه را در صفوف متحد نماز جمعه می بینیم و این موضوع نشان دهنده نفوذ معنوی، اعتقادی، علمی و اجتماعی این تریبون در ابعاد مختلف جامعه است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه، با اشاره به شخصیت ممتاز مرحوم آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل با توجه به شخصیت جامع و نظر ژرفی که نسبت به افراد داشتند، مرحوم آیت الله طالقانی را به عنوان اولین امام جمعه شهر تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کردند و همین عامل جایگاه وی را نزد امام راحل به خوبی نشان می هد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله طالقانی در نهضت انقلاب اسلامی نقش بارزی داشت گفت: امام راحل نسبت به شخصیت آیت الله طالقانی شناختی دیرینه داشتند، از این رو، وی را به عنوان اولین امام جمعه تهران منصوب کردند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات