۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۸۱۲۹۰۲
یادداشت؛

بردگی در غربت؛ چرا؟!

بردگی در غربت؛ چرا؟!
او از اوجِ موفقیتِ مادی پایین آمد تا در ایران، آزاد شود. داستانِ بازگشتِ او، تقابلِ دو نوع اسارت است: بردگیِ ظاهرِ زیبا در غربت، در برابر بندگیِ آزادانه‌ی خدا در وطن.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ازش پرسیدم: تو که تو کانادا شرایط شغلی و زندگیت عالی بود، بعد این همه سال چی شد برگشتی ایران؟

گفت: یه روز که کارم تموم شد، و درهای شیشه ای ساختمان مدرنِ محلِ کارم یکی پس از دیگری روبروم باز میشد، احساس کردم چقدر در و دیوار اینجا برام غریب و تنگه، با خودم گفتم من چرا اینجام؟

چند ماه پس از اون روز و حس عجیبش ایران بودم با دلی آرام و راضی که بندگی خدا رو به بردگی طاغوت ترجیح داد.

به صراحت و یقینِ در کلامش غبطه خوردم...

دکتر حوریه بزرگی عضو گروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)

برچسب ها: رسانه غربت وطن
ارسال نظرات