۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۸۱۱۹۹
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

نماز جمعه نماد روشنگری و بصیرت دهی به مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با برجسته توصیف کردن، نقش نماز جمعه در روشنگری و بصیرت دهی، انقلاب اسلامی ایران و امام راحل را احیا کننده این فریضه عبادی و سیاسی دانست.
حجت الاسلام علي بنايي


حجت الاسلام علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه تاکید کرد: نماز جمعه در دین مبین اسلام نقش و جایگاه بسیار برجسته ای دارد.

وی انقلاب اسلامی ایران را احیا کننده فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه خواند و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی نیز این فریضه در برخی نقاط کشور و دیگر کشورهای جهان اسلام برگزار می شد، اما چندان با اقبال و توجه روبرو نمی شد.

حجت الاسلام بنایی، با اشاره به نقش حضرت امام راحل در احیای نماز جمعه، فرازهایی از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را در خصوص این فریضه عبادی و سیاسی یادآور شد و خاطرنشان کرد: امام راحل با آن دید بلند و الهی که داشتند، به خوبی نقش و جایگاه نماز جمعه را درک ترسیم کردند و بیانات ایشان در خصوص این فریضه، جایگاه آن را در نظام و دین اسلام نشان داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی نماز عبادی و سیاسی جمعه، جایگاه واقعی و برجسته خود را پیدا کرد و اقشار مختلف مردم با شور و اشتیاق فراوان در نماز های جمعه حضور پیدا می کردند و نسبت به مسائل مختلف آگاهی و بصیرت لازم را پیدا کردند.

وی نماز جمعه را نماد بصیرت دهی و روشنگری به اقشار مختلف مردم توصیف کرد و ابراز داشت: پایگاه نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، از جمله مقاوم ترین پایگاه ها در ارشاد مردم و بصیرت دهی به اقشار مختلف بوده است.

این عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جایگاه و نقش مرحوم آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی ابراز داشت: مرحوم آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی شخصیت بسیار برجسته ای بود و نقش وی در مبارزات بر هیچ فردی پوشیده نیست.

وی آیت الله طالقانی را از جمله شخصیت های برجسته و دلسوز نظام اسلامی دانست و بیان داشت: آیت الله طالقانی در دفاع از نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی ثابت قدم بود و همواره در این مسیر گام برداشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی نطق رسا، بیان نافذ و صراحت لهجه را از دیگر ویژگی های مرحوم آیت الله طالقانی برشمرد و تاکید کرد: شخصیت این عالم متقی از جهات مختلف قابل بررسی و تحلیل است و امام راحل نیز بعد از ارتحال وی، تعبیر ابوذر زمان را در خصوص وی بکار برد که این موضوع جایگاه برجسته آیت الله طالقانی را در انقلاب اسلامی نشان می دهد.

حجت الاسلام بنایی ابراز داشت: مرحوم آیت الله طالقانی از لحاظ علمی نیز برجستگی های خاصی داشت و صاحب تالیفاتی در خصوص مباحث تفسیری و مسائل اقتصادی بود و همه از وی به عنوان چهره ای شاخص یاد می کردند. /924/ت302/ع


ارسال نظرات