۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۸۱۱۳۶
مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان:

تعطیلی دروس حوزه تعطیلی همه ماموریت های طلبگی نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه طلاب در زمان فراغت می توانند دیگر ماموریت های طلبگی را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: تعطیلی دروس حوزه تعطیلی همه ماموریت های طلبه نیست.
تعطیلی دروس حوزه تعطیلی همه ماموریت های طلبگی نیست


حجت الاسلام احمد فعال، مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه منظور از تعطیلی در حوزه های علمیه کنار گذاشتن کلیه ماموریت های طلبگی نیست، گفت: تبلیغ، تحقیق و پژوهش، تقویت بنیه علمی، رسیدگی به خانواده از جمله مهمترین ماموریت هایی است که طلاب در تعطیلات خود قطعا باید مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیره بزرگان حوزوی استفاده بهینه از کوچکترین وقت های مرده بوده است، اظهار داشت: آموزش طلاب در استفاده بهینه از اوقات خود، می تواند گام موثری باشد که طلاب را در بهره گیری از وقت یاری نماید.

مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان برنامه ریزی معاونت های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی مراکز حوزوی را در سمت و سو دادن به اوقات تعطیلی طلاب حایز اهمیت دانست و افزود: برگزاری دوره های تقویتی برای طلاب ضعیف، بهره گیری از طلاب در امور پژوهشی و فعالیت های تبلغی از مهمترین محور هایی است که باید مدنظر مسؤولان قرار گیرد.

وی لزوم رسیدگی به خانواده، تفریح و ایجاد آمادگی جسمانی و روحی طلبه در ایام تعطیل را از دیگر محور های مورد تاکید خود قرار داد و ادامه داد: در اولین مرحله پیامبر اسلام (ص) تبلیغ دین را از خانواده شروع کرد و این درسی است برای کلیه مبلغان دینی که در مرحله اول به خانواده های خود بپردازند.

حجت الاسلام فعال گردش و تفریح را عامل تقویت و تمرد اعصاب و تمرکز حواس دانست و ابراز داشت: تفریحات سالم می تواند در نشاط و شادابی شروع سال تحصیلی بعد نقش بسزایی داشته باشد.

وی حجت الاسلام تاج آبادی معاون وزیر سابق دفاع را به عنوان طلبه ای موفق در زمان طلبگی و تدریس در حوزه علمیه، معرف نمود و افزود: وی با پشتکار و تلاش توانست سطح 4 حوزه را به خوبی به اتمام برساند و در زمان تدریس در حوزه های علمیه هرگز برای تدریس در حوزه مبلغی در یافت نمی کرد.

وی نظم و برنامه ریزی این شخصیت را عامل اساسی در طی مراحل علمی بیان کرد و ادامه داد: تقید به برگزاری درس حتی در سرمای زمستان از جمله زمینه های موفقیت وی بود. /965/ت302/ع

ارسال نظرات