۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۸۱۰۹۲
امام جمعه شبستر:

صحیفه سجادیه دایره المعارف اخلاق بشری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: صحیفه سجادیه به عنوان یکی از راهبردی‌ترین فرهنگ‌های‌‌ اخلاق بشری در دسترس آزاد‌اندیشان جهان قرار دارد.
صحيفه سجاديه
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز میلاد چهارمین اختر تابناک آسمان ولابت و امامت صورت گرفت، اظهار داشت: غاصبان جانشینی پیامبر(ص) با هدف نابودی اسلام و اهل بیت(ع) نقل حدیث را ممنوع کردند و با شعار قرآن ما را بس است، در حقیقت درصدد تحریف معنایی قرآن بر آمدند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی و پس از حادثه خونین کربلا و قیام های متعدد علویان دستگاه حاکمه بیش از هر زمان دیگری درصدد نابودی اهل بیت و شیعیان بر آمد و آمار به شهادت رسیدن سادات در این زمان بسیار تاسف بر انگیز است و در حقیقت با این اقدامات در تلاش برای حذف نام پیامبر و خاندان ایشان بودند که آرزوی دیرینه معاویه بود.

امام جمعه شبستر تصریح کرد: پیشوای چهارم شیعیان در این برهه از تاریخ امامت و رهبری شیعه روشی منحصر به فرد انتخاب کرد که از یک سو سبب احیای نام پیامبر و اهل بیت در میان امت و از سویی دیگر ایفای نقش امامت معنوی و سیاسی شیعیان و جهان اسلام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام سجاد(ع) در دوران امامت خود یکی از باشکوه‌ترین فرازهای علمی را به نمایش گذاشت و با نگارش گتاب صحیفه سجادیه اوج معرفت انسانی را به جهانیان نشان داد.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: امام سجاد(ع) با احیای صلوات به نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی در سخترین شرایط پرداخت و در جای جای صحیفه سجادیه صلوات بر محمد و آل محمد قبل از هر دعا و بعد از آن در شکلی خاص مورد عنایت است و از صلوات های جعلی که نام صحابه نیز در آن ذکر شده خبری نیست.

وی با بیان این‌که صحیفه سجادیه به عنوان یکی از راهبردی ترین فرهنگ‌های اخلاق بشری در دسترس آزاد‌اندیشان جهان قرار دارد، تاکید کرد: متعالی ترین منشورهای اخلاقی ورفتاری در این کتاب ارزشمند به چشم می خورد که بدون تردید از ناحیه یکامام معصوم صادر شده است و البته بیش از اینها باید مورد توجه واقع شود.

امام جمعه شبستر با بیان این‌که عدم تحریف صحیفه سجادیه و تعلق صد‌در‌صد آن به امام سجاد(ع) از حقایق بدون تردید است، اظهار داشت: این کتاب شریف بدون شک از ناحیه آن امام معصوم صادر شده؛ بنابراین موحدان می توانند بیشتر از هر کتاب ادعیه و مناجات دیگر از آن استفاده کنند.

وی با بیان این‌که صحیفه سجادیه زبان حال تمام انسان‌های موحد، از بی توجهی مسلمین به این کتاب شریف انتقاد کرد و گفت: تأسف بارتر از این موضوع این است که گاهی صحیفه سجادیه در میان شیعیان مهجور مانده است./935/ت302/س
ارسال نظرات