۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۸۰۹۲۲

مسابقات اذان دانش آموزان کشور در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان پسر سراسر کشور، یادواره مرحوم رحیم موذن زاده اردبیلی در اردبیل آغاز شد.
اذان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان پسر سراسر کشور امروز در تالار ولایت اردبیل برگزار شد.

مشاور وزیر و مدیرکل گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی سخنانی اظهار داشت: در سال های گذشته ششصد هزار نفر در مسابقات اذان شرکت کردند که نشانگر توسعه فرهنگ اذان گویی در کشور است.

حجت الاسلام سیدجواد بهشتی با اشاره به روند اسلام گرایی در غرب افزود: در قرنی که کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، اروپا و شوروی درصدد بودند چراغ خداپرستی را در جهان خاموش کنند، حضرت امام(ره) این چراغ را با فروغ هرچه تمام‌تر برافروخت.

وی تنها راه نجات جامعه از توطئه های غرب را پیروی از مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: اسلام همان مکتبی است که به‌ زودی تمام جهان را فرا می‌گیرد، استکبار چه بخواهد و چه نخواهد اسلام همه‌گیر شده و پرچم آن در سراسر جهان به اهتزاز درمی‌آید.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در سخنانی از حضور 99 نفر از دانش‌آموزان راهنمایی، 132 نفر از دانش‌آموزان متوسطه و سه نفر از دانش‌آموزان مؤذن کشور جمهوری آذربایجان در این جشنواره خبر داد.

ژیلا فیروزی افزود: نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش‌آموزان پسر کشور با همکاری دوازده کمیته از امروز در اردبیل آغاز به کار می‌کند و قرار است در روز پایانی برگزیدگان طی مراسمی با حضور مسؤولان استانی و کشوری تجلیل شوند.

وی یادآور شد: این مسابقات با عنوان یادواره رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی برگزار می‌شود.

گفتنی است، این مسابقات در طول سه روز با شرکت 231 دانش آموز در مقاطع راهنمایی و متوسطه و سه دانش آموز مهمان از جمهوری آذربایجان برگزار می شود./۹۳۵/پ203/س
ارسال نظرات