۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۰۸۳۰
سپاه عاشورا در بیانیه‌ای؛

سپاه در کوتاه ترین زمان، کارایی و صلابت ‌خود را به نمایش گذاشت

خبرگزاری رسا ـ سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در بیانیه ای اعلام کرد: سپاه در کوتاه ترین زمان، کارایی، صلابت و لیاقت خود را در مبارزه با استکبار جهانی به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشت.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز به مناسبت سوم شعبان المعظم، سالروز میلاد بزرگ پاسدار دین خدا، بیانیه ای صادر کرد و طی آن میلاد حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و اعیاد شعبانیه را به محضر حضرت بقیه الله «عج» و آیت الله خامنه ای و مردم شهید پرور ایران اسلامی به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران تبریک گفت.

در بیانیه سپاه عاشورا، سوم شعبان و روز پاسدار تداعی گر نامی پر معنا و آشنا ذکر شده که واژه های حریت، شرف، غیرت، آزادگی و عشق به دین حق، رنگ خود را از آن طلب می کنند.

سوم شعبان یادآور یک مولود مقدس است که حدیث شریف«حسین منّی و انا من حسین» در حق او از زبان حضرت رسول اکرم (ص) جاری و ساری شد، کسی که با خلق حماسه عاشورا آبرویی به حیات بشر بخشید تا ارزش های الهی و انسانی زنده بماند و انقلاب اسلامی ایران با الهام از نام و حماسه مقدس سالار شهیدان تحول گر عصر کنونی شد.

در بخشی از بیانیه سپاه عاشورا با تاکید بر نقش حماسه کربلا در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذکر شده است: ملت بزرگ ایران با الهام از حماسه جاوید کربلا و با رهبری فرزند خلف سالار شهیدان، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) شدند و زنان و مردان مومن و متعهد این دیار حسینی، برای حراست از دستاورد های انقلاب اسلامی با نثار خون هزاران جوان، به فرمان امام خمینی (ره) موسس نهاد مقدسی با نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.

در قسمت دیگری از این بیانیه با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه هدف های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است ضروری و لازم است؛ تصریح شده است: به حق این تشکیلات طیب در کوتاه ترین زمان، کارایی، صلابت و لیاقت خود را در مبارزه با استکبار جهانی و عوامل وابسته به زیباترین شکل ممکن به معرض نمایش گذاشت و با تقدیم هزاران شهید در راه اسلام و وطن از این امتحان الهی سربلند بیرون آمد.

سپاه عاشورای استان در این بیانیه با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در جمع پاسداران با این مضمون که پاسداری یک فرهنگ است و پاسداران برای خدا مجاهدت کردند؛ آورده است: این سخن نشانگر وابستگی فرزندان جان بر کف این سرزمین با نهضت عاشورا و سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است. پاسداران سرزمین ولایتمدار آذربایجان در حماسه دفاع مقدس در تاسی به نام مقدس یگان پر افتخارشان، عاشورایی جنگیدند و در سی و یک سال عمر پر برکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کمال همت و دقت و جدیت، فاتح عرصه های گوناگون در خدمت رسانی، خلاقیت و نوآوری، سازندگی و دفاع همه جانبه از دستاورد های انقلاب شکوهمند اسلامی پیشتاز و پیشرو بوده است.

در پایان این بیانیه چنین آمده است: سپاه عاشورا با کارنامه پر افتخار در دفاع مقدس، در امر سازندگی و خدمات رسانی در منطقه و سطح کشور به عنوان یگانی مقتدر و با صلابت در عرصه های مختلف حضور یافته است و امروز نیز با آمادگی تمام گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می باشد که استمرار راه سرخ شهیدان عزت آفرین را اطاعت از فرامین رهبری دانسته و خدمت به امت اسلامی را رسالت عظیم خود می دانند./935/د102/س
ارسال نظرات