۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۴:۴۵
کد خبر: ۸۰۷۸۶
رییس اداره فرهنگی تبلیغات خراسان شمالی:

تعطیلات حوزه فرصتی برای پرداختن طلاب به مباحث تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات خراسان شمالی‌ گفت: تعطیلات حوزه فرصتی برای پرداختن طلاب به مباحث تبلیغی و دینی در بین مردم است.
تعطیلات حوزه فرصتی برای پرداختن طلاب به مباحث تبلیغی است
حجت الاسلام هادی ایمانی‌نیا، رییس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبر‌گزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: طلاب باید در ایام تعطیلات بتوانند با حضور در روستاها به مباحث تبلیغی، دینی، فرهنگی، آموزش احکام، عقاید و اقامه نماز جماعت بپردازند.

وی بابیان این‌که تعطیلات حوزه باید حداقل باشد، افزود: اگر فاصله‌ای بین دروس درسی، رسمی و غیررسمی ایجاد شود، طلاب با پرداختن به مطالب جدید در هنگام شروع تحصیلی برای فراگیری دروس رسمی موفق و پیشگام‌تر خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که باید در ایام تعطیلات کلاس‌های تابستانی طلاب‌ افزایش پیدا کند، افزود: با افزایش کلاس‌های تابستانی و برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی در این ایام ما می‌توانیم به اهداف فرهنگی و مقدس خود دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام ایمانی نیا، با اشاره به این‌که فکرکردن و اندیشیدن برای یک طلبه مواقعی مهم‌تر از انجام کارهای تبلیغی است، افزود: انسان با فکرکردن،‌ فضایی برای خود در ذهن ترسیم می کند‌ که با این کار می‌تواند به مطالبی مهم در خصوص وظایف طلبگی خود بپردازد.

وی با اشاره به این‌که یک طلبه باید بتواند با یک برنامه‌ریزی مدون به وظایف طلبگی خود بپردازد، افزود: یک طلبه وظیفه دارد که در کنار فراگیر ی دروس حوزوی و انجام کارهای تبلیغاتی و دینی به خانواده خود هم توجه داشته باشد تا ظلمی به خانواده نکرده باشد./966/ت302/س

ارسال نظرات