۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۸۰۶۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تدوین سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی مدون در راستای تقویت حجاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند ایران امروز باید ام‌القرای جهان اسلام شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که این آرزو تحقق می‌یافت، دیگر مشکلی با نام بی‌حجابی و بدحجابی گریبان‌گیر جامعه اسلامی ایران نمی‌شد.
حجت‌الاسلام فاضل حسامي


حجت‌الاسلام فاضل حسامی از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روز عفاف و حجاب، بر انجام کار فرهنگی عمیق در این زمینه تأکید کرد و افزود : روز عفاف و حجاب سبب آگاهی مردم شود، به خود بیایند و مراقب خطرات فرهنگی دشمنان که ملت و دین را نشانه رفته است، باشند.

وی با بیان این‌که البته لازم است با نامگذاری صرف، بهانه‌ای برای کم‌کاری خود درست نکنیم، اظهار داشت: روز عفاف و حجاب در صورتی کارایی دارد که با برنامه‌ریزی مناسب همگان متوجه این مهم شوند، اما اگر تنها بهانه‌ای شود برای توجیه کم‌کاری و این‌که بگوییم کاری در زمینه حجاب انجام داده‌ایم، جز ضرر هیچ نفعی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسامی، عفاف و حجاب را نقطه آغاز یک برنامه مدون، فراگیر و عمیق برای محقق شدن ام‌القرای مدنظر رهبر معظم انقلاب دانست و با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند «ایران امروز باید ام‌القرای جهان اسلام شود»، خاطرنشان کرد: در صورتی که این آرزو تحقق می‌یافت، دیگر مشکلی با نام بی‌حجابی و بدحجابی گریبانگیر جامعه اسلامی ایران نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیگیر برآورده کردن مطالبات رهبری درباره ام‌القرای جهان اسلام بودیم و لوازم آن را به درستی بررسی و تبیین می‌کردیم، همه مشکلات جامعه حل شده بود و دیگر نیازی به برگزاری راهپیمایی درباره مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی نداشتیم.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خواستار شد: تمامی مردم و مسؤولان نظام باید پای کار باشند که هرچه زودتر این اتفاق مبارک در کشور رخ دهد و ساختار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای تمام دنیا الگو شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدود حجاب و رابطه عرف و حجاب گفت: در خصوص حدود حجاب دو بحث دینی و ملی مطرح است که باید بین این دو تفکیک قائل شویم. این‌که دین از زنان ما خواسته‌ است مواضع زینت خود را بپوشاند به معنای ستر کامل است یعنی نه تنها بدن نمایان نباشد، بلکه برآمدگی‌های بدن هم نمایان نباشد.

حجت‌الاسلام حسامی تصریح کرد: وقتی در کشور جمهوری اسلامی ایران، ستر ملی مطرح می‌شود، باید روی چادر به عنوان حجاب ملی سرمایه‌گذاری کنیم، چرا که چادر پوشش ملی ایرانیان است.

وی البته بحث حجاب را با عفاف متفاوت دانست و با بیان این‌که نمی‌توان به کسی که حجابش مناسب نیست، برچسب بی‌عفتی زد، بر ارائه آموزش‌های لازم و فراگیر در این خصوص تأکید کرد و افزود: رسانه ملی در راستای آموزش حجاب حرکت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رسانه ملی در انعکاس برخی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به گونه‌ای القا می‌کند که افراد با حجاب با محرومیت‌های اجتماعی مواجه می‌شوند و افراد بی‌حجاب مزایای اجتماعی دارند، درباره ساخت چنین فیلم‌هایی هشدار داد و گفت: نهادها و ادارات مختلف برای افراد بی‌حجاب و بدحجاب جایگاهی قائل نشده و مزایایی به آنان اختصاص ندهند تا انگیزه محجبه شدن در افراد افزایش یابد.

وی تدوین سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی مدون در راستای تقویت حجاب را ضروری دانست و خواستار ابلاغ آن به کلیت نظام شد و گفت: مسؤولان کشوری، لشکری و حوزوی به تعقیب و اجرای این سیاست بپردازند، با طرح حجاب و عفاف شعاری برخورد نکنند تا جایگاه اجتماعی زنان محجبه در جامعه بالا رود.

حجت‌الاسلام حسامی در پایان با اشاره به آرایش غلیظ صورت توسط برخی زنان، آن را ناسازگار و متناقض با حجاب دانست و با بیان این‌که حجاب برای آن است که چشم‌ها به سمت زنان نیاید، اظهار داشت: اگر آرایش به گونه‌ای باشد که چشم‌ها را به سمت خود جلب کند، با فلسفه حجاب نمی‌سازد و مقایر آْن است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات