۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۷۹۷۷۰
آیت الله ممدوحی:

نماز جمعه مانور اقتدار مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماز جمعه را مظهر و مانور اقتدار مسلمانان دانست و تاکید کرد: آمریکا اگر همه خزانه خود را خالی کند، نمی تواند حتی صد هزار نفر را در یکجا جمع کند،‌ اما دین مبین اسلام با یک اذان و اقامه همه مردم را در یک اجتماع عبادی و سیاسی جمع می کند.
آيت الله حسن ممدوحي


آیت الله حسن ممدوحی، از اساتید و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله طالقانی در جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: وی بعد از زمان ورود امام راحل به کشور،‌ عمر چندانی نکرد، ولی در همین زمان اندک نیز تبعیت خود را از امام راحل و ولی فقیه نشان داد و تبعیت وی از امام راحل در تاریخ زندگی این عالم مجاهد ثبت شد.

این استاد حوزه علیمه قم، در ادامه با اشاره به جایگاه و تاثیر نماز جمعه در عرصه های مختلف ‌فکری،‌ فرهنگی و سیاسی و اجتماعی تاکید کرد: نماز جمعه فاکتور بسیار مهمی در اسلام است که در واقع تمام حقایق معنوی،‌ علمی،‌ اجتماعی و سیاسی اسلام در آن ادغام شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قدرت سیاسی دین مبین اسلام در نماز جمعه ادغام شده است تصریح کرد: ما در دین مبین اسلام،‌ عبادتی مثل نماز جمعه که هم در آن به نظام علمی و فکری و هم به نظام سیاسی و اجتماعی انسان ها توجه شده باشد، کم داریم.

وی با اشاره به طرح مباحث اخلاقی،‌ علمی، فرهنگی و سیاسی در تریبون های نماز جمعه ابراز داشت:‌ آثار نماز جمعه در دشمنان نیز کاملا روشن است و با اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف کشور،‌ دشمنان ما متوجه می شوند که موجودیت ما یک موجودیت گره خورده و در هم تنیده با مسائل فکری،‌اعتقادی و معنوی است.

این استاد حوزه علمیه قم، اظهار داشت: مردم ایران و مسلمانان با ندای الله اکبر نماز همه یک جا جمع می شوند و به اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه می پردازند و اتحاد و همبستگی خود را نشان می دهند.

وی با ستایش حضور پرشور ملت در نماز جمعه تصریح کرد: در توان دنیا نیست که چنین جمعیت پرشوری را یک جا جمع کنند و آمریکا نیز اگر همه خزانه خود را خالی کند نمی تواند حتی صد هزار نفر را در یکجا جمع کند،‌ اما دین مبین اسلام با یک اذان و اقامه همه مردم را در یک اجتماع عبادی و سیاسی جمع می کند.

این استاد حوزه علمیه قم، نماز جمعه را مظهر و مانور اقتدار مسلمانان دانست و گفت: این اجتماع پرشور نماز جمعه هر روز در اذهان دشمنان اسلام یک مانور قدرت و اقتدار و شکوه خاص خواهد بود.

آیت الله ممدوحی با تبیین آثار متعدد فردی و اجتماعی نماز جمعه افزود: با توجه به اینکه خطبای نماز جمعه در تریبون نماز،‌ مسائل معرفتی و اخلاقی و اعتقادی را برای نمازگزاران بیان می کنند، این موضوع به ارتقا بنیه های معرفتی مردم کمک خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نماز جمعه یک مکتب تربیتی برای اقشار مختلف جامعه است تاکید کرد: ائمه جمعه در خطبه دوم نماز نیز مسائل سیاسی و جریانات روز را برای مردم تبیین می کنند تا آنها آگاهانه تر حرکت و جریانات را رصد کنند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات