۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۹۴۲۶
آیت الله سبحانی:

کمیته امداد بازوی انقلاب است / مسؤولان برای کاهش واردات برنامه ریزی کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: مردم از واردات بی رویه گلایه دارند و این موضوع را به ما اعلام می کنند و مسؤولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که واردات به مقدار نیاز و جهت تعدیل قیمت ها و جلوگیری از احتکار باشد.
1/ آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عصر پنج شنبه در دیدار با اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره)، در سخنانی با قدردانی از اقدامات و فعالیت های کمیته امداد، این نهاد مردمی را بازوی توانمندی برای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این نهاد مهم با پر کردن برخی از خلاها و زدودن فقر و رفع حاجت بخشی از اقشار جامعه، نقش مهمی را در نظام اسلامی ایفا کرده و می کند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کمیته امداد می تواند کمک شایانی را به انقلاب بکند گفت: در جامعه ای که فقر حاکم باشد و خیر و دادرسی وجود نداشته باشد آن جامعه نمی تواند پایدار باشد.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کرد: یکی از مصادیق مهم عمل صالح، رفع حاجات و نیازمندی های اقشار محروم جامعه و خدمت رسانی به آنان است و در روایات و آموزه های دینی و اسلامی نیز تاکید زیادی در این راستا شده است.

وی ایجاد اشتغال را از جمله برنامه های مفید کمیته امداد ارزیابی کرد و ابراز داشت: بیکاری از جمله اموری است که مایه فساد است و اینکه کمیته امداد به سوی اشتغال آفرینی برای جامعه هدف خود حرکت کرده امری بسیار مبارک است.

این مرجع تقلید با اشاره به آسیب ها و تبعات بیکاری در جامعه خاطرنشان کرد: اگر ما برای یک جوان اشتغال آفرینی کردیم هم به دنیا و هم به آخرت او کمک کرده ایم.

استاد حوزه علیمه قم در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دست اندرکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هنگامی که در این نهاد هستید تنها لباس خدمت به مردم بپوشید و مراقب باشید مسائل سیاسی و اجتماعی در شما تاثیر نگذارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) متعلق به همه اقشار جامعه است و این موضوع مستلزم این است که دست اندرکاران این نهاد مهم خدمات و فعالیت های خود را اطلاع رسانی و تبیین کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به واردات در کشور، خواستار برنامه ریزی مسؤولان جهت کاهش واردات بی رویه شد و تاکید کرد: یکی از مسائلی که مردم نسبت به آن گلایه دارند واردات بی رویه است.

وی ابراز داشت: واردات بی رویه و بی حد و حصر کالاها اقتصاد کشور را فلج کرده و بر روی بخش تولید کشور نیز اثر منفی گذاشته است.

حضرت آیت الله سبحانی گفت: آقای دکتر احمدی نژاد نیز که چندی پیش به اینجا آمد، بنده این موضوع را به وی گفتم و لازم است وزارت بازرگانی به نحوی برنامه ریزی کند که جلوی واردات بی رویه گرفته شود تا تولید رشد کند.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: مردم از واردات بی رویه گلایه دارند و این موضوع را به ما اعلام می کنند، واردات باید به مقدار نیاز جهت تعدیل قیمت ها و جلوگیری از احتکار باشد. /924/پ202/ج


ارسال نظرات